مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در دهه فجر امسال به 40 روستای استان با اعتبار 22 میلیارد و 170 میلیون تومان گازرسانی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محسن عرب مقصودی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: در حال حاضر ۴۲۹روستای استان با ضریب نفوذ ۶۷.۶درصد از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی گفت: در حال حاضر از ۲۲شهر استان نیز ۲۱شهر از نعمت گاز بهره‌مند هستند و گاز رسانی به شهر تازه تاسیس قوشخانه نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود ۸۶۶ روستا در این استان گفت:، طبق ابلاغ بخشنامه‌های شرکت ملی گاز ایران به شرکت گازاستانها، بایستی تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار استان گاز رسانی شوند؛ این در حالی است که از مجموع روستاهای استان ۷۶۹روستا بالای ۲۰خانوار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و صنایع نیز گفت: اکنون ۲۷۰صنعت و هشت شهرک صنعتی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۷صنعت و هفت شهرک صنعتی نیز استان فاقد گاز هستند.

عرب مقصودی گفت: شهرک‌های صنعتی فاقد گاز عمدتا به دلیل عدم شروع فعالیت‌های سوله سازی و موارد و مشکلات مربوط به خود شهرک‌ها است.

عرب مقصودی با اشاره به اینکه قبل از سفر رهبری به استان تنها ۲۷۶روستا گاز دار بودند، گفت: با سفرمقام معظم رهبری به این استان، چهار مصوبه از جمله گاز رسانی به ۴۱۰روستا با اعتبار۱۰۰میلیارد ریال به تصویب رسید که اجرای این پروژه ها هم اکنون۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با سفر دولت یازدهم به خراسان شمالی نیز گاز رسانی به ۷۵نقطه استان مصوب شد که با بهره برداری از آنها، چهار هزار و ۷۰۰خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی همچنین یکی از مشکلات اساسی شرکت گاز خراسان شمالی را طلب این شرکت از کارخانجات، نهادهای انتظامی، دولتی و جایگاه های cng عنوان کرد و گفت: عدم پرداخت بدهی نهادها به شرکت، در تخصیص نقدینگی شرکت گاز تاثیر گذار است و در صورت پرداخت این بدهی می توان خدمات مناسبی را به مشترکین ارائه کرد.

وی گفت: طلب شرکت گاز خراسان شمالی از مراکز فوق، ۱۸۰میلیارد تومان است که عمده آن به نیروگاه سیکل ترکیبی و شش صنعت استان مربوط می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.