هفته هشتم سوپرلیگ بسکتبال ایران فردا با با برگزاری 5 دیدار به پایان می‌رسد که در مهمترین رقابت‌ها، پتروشیمی بندرامام میزبان دانشگاه آزاد است و شیمیدر هم در آبادان به مصاف نفت می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هشتم سوپرلیگ بسکتبال ایران در حالی فردا آغاز می‌شود که لیگ این فصل هم از گزند حاشیه‌ دور نماند و گویا قرار است روزهای پرکار کمیته انضباطی آغاز شود. با گذشت 7 هفته از سوپرلیگ، تیم‌های مدعی به آرامی خود را از دیگران جدا می‌کنند و فعلاً شیمیدر، دانشگاه آزاد، پالایش نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام مربع مدعیان را تشکیل می‌دهند. بررسی وضعیت تیم‌ها پیش از آغاز هفته هشتم، موضوع این گزارش است. 

پتروشیمی بندرامام – دانشگاه آزاد 
جنگ سرد هاشمی و شاهین‌طبع
مهران شاهین‌طبع، فصل گذشته یکی از بهترین نتایج تاریخ دانشگاه آزاد را رقم زد و این تیم را به فینال لیگ حرفه‌ای رساند. در فینال هم با وجود اینکه 3 بر یک از مهرام و رقیب دیرینه‌اش مصطفی هاشمی پیش بود، با از دست دادن حامد حسین‌زاده، گارد  اصلی خود 3 شکست پیاپی مقابل مهرامی متحمل شد تا هاشمی فاتح تقابل دو سرمربی بزرگ بسکتبال ایران باشد. حالا شاهین‌طبع باید مقابل تیم فصل پیش خود بایستد و به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کند. آن سوی میدان، هاشمی هم حاضر است تیمش همه بازی‌های لیگ را به رقیبان واگذار کند اما مقابل پترو و شاهین‌طبع بازنده نشود. باید منتظر این تقابل دیدنی و حساس تیم‌های دوم و سوم جدول ماند و دید فردا کدام مربی خوشحال و خندان از سالن بسکتبال شهرک بعثت خارج می‌شود. 

شهرداری اراک – شهرداری تبریز 
حرکت به سوی میانه جدول
شهرداری‌چی‌های اراک و تبریز وضعیت تقریباً مشابهی دارند. تیم اراکی با 10 امتیاز در رتبه هفتم و تبریزی‌ها با 9 امتیاز یک پله پایین‌تر و در رتبه هشتم قرار گرفته‌اند. این دیدار شاید برای شاگردان بهزاد افرادی، مهم‌تر از محمد کسایی‌پور و شاگردانش باشد. این هفته نیروی زمینی هم برابر آینده‌سازان قرار می‌گیرد و در صورت برد نیروی زمینی و شکست شهرداری تبریز مقابل شهرداری اراک، شاگردان محمدرضا اسلامی وضعیت مطلوبی در جدول پیدا خواهند کرد. به این دلیل تبریزی‌ها با تمام وجود مقابل میزبان خود به میدان می‌روند تا بازنده نباشند. شهرداری اراک هم با توجه به میزبانی و مهره‌های نام‌آشناتری که نسبت به همنام تبریزی دارد، هدفش کسب پیروزی و 2 امتیاز این بازی است. 

پالایش نفت- شیمیدر 
آبادانی‌ها در اندیشه جبران ناکامی 
دیدار تیم‌های پالایش نفت آبادان و شیمیدر تهران  یکی از حساس‌ترین رقابت‌های هفته هشتم به حساب می‌آید. نفت پس از شکست تلخی که در پسین ثانیه‌های دیدارش در گرگان و مقابل شهرداری این شهر متحمل شد، در جو عجیب این شهر گیر افتاد و حواشی، یکی پس از دیگری سراغ آبادانی‌ها آمد. از سوت مشابه داور در زمان مسابقه گرفته تا ورود نیروی انتظامی به رختکن این تیم و دستگیری مربی و برخی بازیکنان پالایش نفت و حضورشان در کلانتری و ... تا دلتان بخواهد گرگان در هفته پیش حاشیه داشت. حماد سامری پس از آن اتفاقات، این روزها سعی می‌کند روح تازه‌ای در ارکان تیمش بدمد. سامری جوان، حالا در قواره مربیان بزرگ و حرفه‌ای ظاهر می‌شود. او بارها نشان داده به خوبی می‌تواند شرایط نامطلوب را مدیریت کند و تیمش گذاری موفق از بحران به سوی وضعیت مطلوب داشته باشد. حالا سامری و شاگردانش دیداری دشوار برابر صدرنشین سوپرلیگ پیش رو دارند و می‌کوشند با شکست این تیم به صدر جدول نزدیک‌تر شوند. جواد رحمتی‌پور هم بدون شک برای حفظ صدرنشینی به آبادان رفته است. شیمیدر پس از شکست دانشگاه در حکیمیه، نشان داد تیم قدرتمندی است که در خانه و خارج از خانه تنها به دنبال پیروزی است. 

ثامن مشهد – شهرداری گرگان 
رونمایی مدعی جدید
حواشی هفته گذشته گرگان، ذهن شاگردان ایزدپناه را هم مغشوش کرده است. شهرداری که همیشه در گرگان تیم متفاوتی است و با حمایت هواداران پرشور خود همواره برای تیم‌های بزرگ خط و نشان کشیده، فردا مهمان مشهدی‌هاست. البته تماشاگران گرگانی، حتی در دیدارهای خارج از خانه هم تیم خود را تنها نمی‌گذارند. دیدار ثامن و شهرداری از آنجا اهمیت زیادی پیدا می‌کند که هر دو 11  امتیازی‌اند و به دلیل تفاضل گل به ترتیب رتبه‌های پنجم و ششم را به خود اختصاص داده‌اند. به این ترتیب تیم برنده این رقابت 13 امتیازی می‌شود و به جمع مدعیان می‌پیوندد و تیم بازنده تا حدود زیادی از کورس قهرمانی عقب خواهد ماند. فردا در مشهد چهره مدعی جدید سوپرلیگ رونمایی می‌شود. 

آینده‌سازان میهن اصفهان – نیروی زمینی 
کشتی «ارتش سری» به زاینده رود رسید
نیروی زمینی پس از استعفای سعید خانی و حضور محمدرضا اسلامی، با شکست شهرداری گرگان در هفته پنجم نخستین پیروزی خود را دشت کرد. تیمی که اکثر بازی‌هایش را با اختلاف بالا به حریفان واگذار کرده بود، با این پیروزی توجه کارشناسان و علاقه‌مدان را به خود جلب کرد و همه می‌خواستند از راز نیروی زمینی و دگرگونی این تیم در کمتر از یک روز، سر دربیاورند. نیروی زمینی در هفته ششم هم نبردی جانانه در آبادان و برابر پالایش نفت به نمایش گذاشت  و تنها با اختلاف 6 امیتاز بازی را به میزبا ن مدعی و قدرتمند خود واگذار کرد تا محمدرضا اسلامی و شاگردانش و موفقیت‌های آن‌ها اسرارآمیزتر شود. به هرحال نیروی زمینی حالا دیگر تیم از پیش بازنده سوپرلیگ نیست و آنها چشم به پیروزی در این بازی دارند تا حرکت خود را به میانه جدول آغاز کنند. آن سوی میدان اما اصفهانی‌ها به هیچ تیمی نه نگفته‌اند و با 7 شکست از 7 بازی و 7 امتیاز در قعر جدول دست و پا می‌زنند. حضور دقیقه نودی نماینده اصفهان، نه تنها تا کنون افتخاری برای بسکتبال نصف‌جهان در پی نداشته، بلکه مسئولان هیات بسکتبال ایران استان حالا باید پاسخگوی شکست‌های پیاپی آینده‌سازان میهن باشند. تیمی که به نظر می‌رسد آینده خوبی در بسکتبال ایران نخواهد داشت. البته نباید از ارزش‌های امید دادفرنیا، سرمربی فهیم اصفهانی به ر احتی گذشت. او و شاگردان جوانش اگر می‌خواهند روند خود را در سوپرلیگ تغییر دهند، محکوم به شکست نیروی زمینی‌اند تا بالاخره با کسب نخستین پیروزی، طلسم ناکامی‌های خود را باطل کنند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار