یک متخصص زنان افزود: سلامت بانوان در نتیجه اختلالات هورمونی تغییر پیدا می کند وشرایط نامناسبی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ربیعی افزود: علائم ناشی از تغییرات هورمونی میان خانم ها در سنین مختلف متفاوت است که اختلالات قاعدگی – ریزش مو- کدر شدن پوست؛ ایجاد جوش های روی صورت یا حتی روی بازوها – رویش موهای زائد که دور سینه و زیر چانه به وجود می آید از جمله این مشکلات است.

وی گفت: همچنین شروع تغییرات هورمونی در سنین پایین وقبل از بلوغ با نشانه های مانند افزایش رشد  قدی و نمایان شدن صفات ثانویه جنسی مشخص می شود  و پس از آن بلوغ اتفاق می افتد.

ربیعی بابیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که برای خانم ها  پیش می آید درسنین بین بلوغ ویا ئسگی است افزود: بر اساس سن وسال هر فرد باید از روش های  درمانی خاصی کمک گرفت.


وی یادآور شد :مسائل مختلفی می تواند زمینه ساز بروز  اختلالات  هورمونی باشد که وضع ژنتیکی – تغذیه - استرس- ورزش های سنگین وتغییرات آب وهوایی از جمله آن ها است.

این متخصص زنان همچنین توصیه کرد: بانوانی که بیش از 40 سال دارند خودسرانه از قرص های پیشگری از بارداری که یکی از عوامل ایجاد اختلالات هورمونی  است استفاده نکنند زیرا  مصرف این داروها احتمال جمع شدن لخته در رگ ودر نتیجه سکته مغزی وقلبی افزایش می دهد.

انتهای پیام/ز

برای دریافت پیامکها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.