چهارمین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه «آب» ویژه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در دبستان‌های قم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، چهارمین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه «آب» با هدف تبیین اهمیت و جایگاه آب با حضور جمعی از مدیران آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب استان در 5 دبستان قم برگزار شد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان در حاشیه این جشنواره با اشاره به اینکه هرساله این جشنواره در آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری جشنواره فراگیری نخستین واژه «آب»، آشنا کردن دانش‌آموزان با اهمیت و جایگاه این مایع حیاتی با ارزشمند است.

وی در خصوص اینکه دانش‌آموزان نخستین واژه‌ای را که در پایه اول ابتدایی می‌آموزند واژه «آب» است، گفت: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب با همکاری آموزش و پرورش هر ساله در آبان ماه اقدام به برگزاری جشنواره فراگیری نخستین واژه می‌کند تا دانش‌آموزان در کنار یادگیری واژه «آب» از همین سنین با نقش حیاتی آب در زندگی نیز آشنا شوند.

محمد کربلایی‌ابراهیم بیان کرد: در این جشنواره هنرمندان صدا و سیما با اجرای نمایش عروسکی، با زبان کودکانه روش‌های غلط استفاده از آب را متذکر شده و به جای آن راه‌های استفاده صحیح از آب را به دانش آموزان بازگو کردند.

وی در خصوص وضعیت بحرانی منابع آبی،گفت: هدف ما این است با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، نسلی صرفه‌جو تربیت کنیم تا در آینده کمتر شاهد استفاده بی‌رویه و سخاوتمندانه از آب باشیم.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان گفت: برنامه‌های ترویجی و فرهنگی شرکت آب و فاضلاب هر ساله در ایام تحصیلی با هدف ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف و استفاده بهینه از آب در بین دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی به اجرا در می‌آید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: قم ، چهارمین ، جشنواره ، سراسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.