رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی خراسان رضوی از ایمن سازی 140 هزار راس دام سنگین این استان در مقابل بیماری تب برفکی به طور رایگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر محسن عابدزاده افزود: مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در دام های سنگین که از نیمه مهر ماه سال جاری در این استان آغاز شد، اکنون مراحل پایانی خود را می گذراند.

وی گفت: با انجام تمهیدات بهداشتی و کنترلی هم اکنون این بیماری در خراسان رضوی تحت کنترل بوده و مورد جدیدی مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از روش های موثر کنترل تب برفکی است اظهار کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های مهم ویروسی و واگیردار دامهای اهلی و وحشی است که همواره جمعیت دام های اهلی را تهدید می کند.

عابدزاده از دامداران خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری یا تلفات مشکوک دام مراتب را به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها یا ازطریق سامانه پیام کوتاه 300001512 اطلاع دهند.

تب برفکی یا بیماری 'دهان و پا' یک بیماری ویروسی عفونی و گاهی کشنده است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی می شود.

این بیماری بسیار واگیردار است و به عنوان طاعون برای صنعت دامداری محسوب می شود.

//انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.