مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان ریگان از برگزاری مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س) به همت کانون بسیج هنرمندان و حوزه بسیج خواهران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محسن سلطان آبادی گفت: به منظور بازخوانی متن خطبه حضرت زینب) سلام‌الله‌علیها) در شام و تبیین نقش ایشان در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان در جامعه، نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها) برگزار می شود.

وی حضرت زینب) سلام‌الله‌علیها) را یکی از چهره های برجسته جهان اسلام عنوان کرد و افزود: این بانوی والامقام به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد در تمام زمینه ها می تواند یک الگو به تمام معنی در همه اعصار مطرح شود.

سلطان آبادی، تبیین نقش حضرت زینب (س) در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان مسلمان به منظور تبعیت از شخصیت مقاوم و کامل اعتقادی، دینی و انقلابی ایشان، حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی، تطبیق و انتقال ارزش های فرهنگی و اعتقادی و استقاده از الگوی مناسب در بین زنان جامعه اسلامی را از اهداف برگزاری این مراسم دانست.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم بیش از 20هنرمند مراسم خطبه خوانی حضرت زینب س را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: این خطبه در قالب اجرای نمایش، با هنرمندی هنرمندان بسیجی شهرستان اجرا می‌شود که طی آن خطبه‌ خوانی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در مجلس یزید به نمایش در می‌آید.

سلطان آبادی از مردم به‌ویژه نسل جوان دعوت کرد تا در این مراسم حضور یابند و هرچه بیشتر بافرهنگ عاشورا و اهل‌بیت آشنا شوند.

یادآور می شود: این مراسم در سالن اجتماعات میلاد نور شهرستان ریگان برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: مراسم ، زینب ، ریگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.