فوق تخصص جراحی قلب و عروق و عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: آب انار خطر بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدصادق پورعباسی افزود: بنابراین مصرف آب انار سبب کاهش خطرات قلبی عروقی در بیماران مبتلا به همودیالیز می شود و مصرف آن جهت کاهش خطرات کاردیومتابولیک، توصیه می شود.

وی تصریح کرد: در آب انار علاوه بر آب، شکر و پکتین، مقادیری آنتی اکسیدانهای (موادی که از تولید مواد سمی و سرطانی جلو گیری می کند) ویتامین ث و فلاونوئیدهای پلی فسفولیک (آنتی اکسیدانهای قوی در غذاهای گیاهی از جمله چای و هویج ) وجود دارد.

دکتر پورعباسی گفت: مطالعه ای بر روی بیماران همودیالیزی که هفته ای سه بار و در هر بار 100 سی سی آب انار برای مدت یکسال مصرف کردند، نشان داد تری گلیسرید و کلسترول و LDL (چربی بد) و فشار خون حداکثر و حداقل (سیستول و دیاستول) این بیماران، به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

به گفته وی، به علت وجود مقادیر بالایی از پتاسیم در آب انار و افزایش خطر پتاسیم، این بیماران باید مصرف مواد غذایی دارای پتاسیم مانند موز و آجیل و ...، را کم کنند./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار