پرورش گل در فضا به دست فضانوردان ناسابرای نخستین بار انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضانوردان ناسا پس از موفقیت اولیه خود مبنی بر کاشت کاهو در ماه اوت، در تازه ترین آزمایش خود موفق به پرورش گل در فضا شدند.در پروژه پرورش گل در فضا  از یک گل به نام آهار استفاده اشده است که می‌تواند نخستین گلی باشد که در یک آزمایشگاه فضایی رشد کرده است.

گفتنی است؛ این آزمایش در جهت مطالعه اثرات جاذبه بر زندگی گیاهان انجام شده است.

پرورش آهارنخستین گل فضایی +عکس

به گفته ناسا این گل ها بخشی از سیستم رشد گیاهی است که در یک آزمایش فضایی برای رشد انواع مختلف گیاهان در ایستگاه فضایی طراحی شده است. البته باید گفت که انجام این مطالعات برای بشر کاملاً ضروری است، زیرا اگر انسان بخواهد بیشتر در درون فضا کنکاش کند، مدت زمان بیشتری را در آنجا به سر ببرد، به مقصدی مانند مریخ فکر کند و یا قصد رسیدن به حیات فرا زمینی داشته باشد، رشد گیاه برای او بسیار با ارزش است، چرا که در آن صورت فضانوردان یک راهکار برای تأمین خوراک خود جهت تکیه نکردن بر محموله هایی که از زمین می آورند، خواهند یافت.

همانطور که گفته شد در ماه اوت نیز تعدادی از فضانوردان ناسا بر روی رشد کاهو در یک آزمایشگاه فضایی مطالعاتی را داشتند.البته به گفته ناسا رشد گل به مراتب با گیاهی مانند کاهو متفاوت است و بسیاری از پارامترها مانند نور و روشنایی در رشد گل، تاثیر بیشتری دارند.

در ارتباط با پروژه پرورش گل در فضا ناسا در حال مطالعه بر روی تاثیرات فقدان گرانش بر رشد گیاهان و همچنین رشد گیاهان در شرایط جاذبه ی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) است که در صورت موفقیت می‌تواند با استفاده از گلخانه های فضایی، انواع میوه و سبزیجات مورد نیاز ناسا را تأمین کند.


انتظار می‌‌رود که این گل در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی شکوفه کند که می‌تواند زیبایی شروع سال جدید را ۲ چندان نماید.همچنین اعلام شده است که محققان ISS مطالعه خود بر روی کشت گوجه فرنگی در آزمایشگاه های فضایی را از سال ۲۰۱۷ آغاز خواهند کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرورش ، آهار ، نخستین گل ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار