مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر از اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط در بیش از یکهزار و 290 هکتار باغات گردوی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ افشانی در همایش تخصصی مبارزه با کرم خراط و روش های کنترل تلفیقی آفت در شهرستان عجب شیر هدف از این همایش را آشنایی کشاورزان با تنش های آبی، تغذیه باغات و معرفی آفت و نحوه مبارزه با کرم خراط اعلام کرد.

وی با اشاره به اقدام های این اداره در خصوص جلوگیری از گسترش کرم خراط در باغ های این شهرستان، افزود: در زمینه وجود این آفت اطلاعیه هایی در اختیار دهیاری ها، شوراها و کشاورزان قرار داده شده و کلاس های آموزشی برای توجیه کشاورزان و باغداران در خصوص آشنایی و مبارزه با این آفت برگزار شده است.

افشانی با اشاره به خسارت آفت پروانه فری یا کرم خراط در سال های گذشته به باغداران این شهرستان، یادآور شد: این آفت دارای پلی فاژ یا چند میزبانه است گونه های مختلفی است که بیشترین آسیب را به درختان گردو و سیب وارد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر اظهار کرد: عملیات مبارزه بیولوژیک به روش اخلال در جفت یابی پروانه نر و ماده آفت در سطح باغات منطقه انجام خواهد شد.

افشانی، ادامه داد: این طرح با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و باغداران عجب شیر در راستای مبارزه با کرم خراط درختان میوه در بیش از چهار هزار و 500 هکتار از باغات این شهرستان که هزار و 290 هکتار آن به باغ گردو اختصاص دارد، اجرا می شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.