عضو کمیسیون بهداشت گفت: در زمینه تجمیع بیمه‎ها بیش از اینکه مشکل اجرایی باشد، افراد هستند که میل ندارند طرح اجرایی شود.

"احمد آریایی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ترک محل خدمت از سوی برخی پزشکان طرح تحول سلامت گفت: تأخیر در پرداخت حق‎الزحمه به پزشکان باعث شده است آنان  فعالیت خود را بی‎نتیجه ببینند و محل کار خود را ترک کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان عملکرد بیمه‎ها در این زمینه پرداخت حق‎الزحمه پزشکان طرح سلامت را از دلایل ترک محل خدمت آنان عنوان کرد و گفت: شرکت‎های بیمه باید در این زمینه پاسخگو باشند و دلایل آنان از قبیل اینکه مشکل داریم و درآمد نداریم پاسخ مناسبی برای عدم پرداخت حق‌الزحمه پزشکان نخواهد بود.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه در این زمینه باید به صنعت بیمه کشورهای الگو توجه کنیم، تصریح کرد: کشورهایی هستند که صنعت بیمه در آن‎ها به راحتی کارها را پیش برده و به تعهدهای خود عمل می‎کنند لذا شرکت‎های بیمه باید ساختار خود را با استاندارهای جهانی منطبق کنند تا اینگونه دچار مشکل نباشند.

نماینده ملایر گفت: مسلم است که در این باره درست سرمایه گذاری نمی‌کنیم و همچنین با سرمایه‌های مردم به نحو درست کار نمی‌کنیم و رویکرد مناسبی نداریم که در زمان بیماری به دادشان برسیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با اشاره به بدهکاری مراکز بیمه به بیمارستا‌ن‌ها و مراکز درمانی اظهار داشت: این صنایع بیمه چند روز پیش ادعا کردند که یک چهارم بدهی‌شان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را پرداخت کرده‌اند.

آریایی نژاد با تأکید بر اینکه قطعا این پرداخت‌های دیر هنگام باعث سلب اعتماد می‌شود، گفت: در واقع کسانی که منتظر درآمدهای این‌چنینی هستند کاسه صبرشان لبریز می‌شود و محل کارشان را ترک می‌کنند و دنبال چاره دیگری برای معیشتشان می‌گردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قانون تجمیع صندوق‌های بیمه در کشورمان اجرا می‌شود، متذکر شد: خواستن توانستن است.

وی با بیان اینکه ابتدا میل و خواستن مهم است اظهار داشت: به نظر می‌رسد بیش از اینکه در این زمینه مشکل اجرایی باشد، افراد هستند که میل ندارند طرح اجرایی شود در واقع چرا در کشورهای دیگر اجرای این طرح امکانپذیر است ولی در ایران امکانپذیر نیست؟!به نظر می‌رسد که کار شدنی است و حال اینکه این اقدام سخت است یا آسان جای بحث است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه برخی که می‌گویند تجمیع بیمه‌ها امری محال و انجام نشدنی است بی‌میلی خود برای عملی شدن این طرح را نشان می‌دهند، خاطر نشان کرد: در واقع این افراد میل ندارند که طرح مذکور اجرایی شود و دلیل آن یا به این برمی‌گردد که کارشان به این صورت راحت‌تر است و یا منافع دیگری دارند به هر صورت خودشان باید جوابگو باشند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار