مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که مطالبات بازنشستگان سال 93 هرچه زودتر پرداخت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برخی از مدارس مانند سمپاد، مدارس دولتی و نمونه دولتی و شاهد به ‌صورت قانونی می توانند شهریه هایی را در چار چوب مشخص دریافت ‌کنند ولی مدارس دولتی حق دریافت وجهی‌ را از دانش آموزان ندارند و این موضوع تخلف است.

وی با اشاره به اینکه پرداختن بیش از حد به کنکور زمینه ساز تعلیم و تربیت تک‌ ساحتی است، گفت: براساس آمارهای انجام شده امسال در بحث کنکور در جایگاه هشتم کشور قرار داریم.

مدیر کل آموزش پرورش خراسان رضوی افزود: حضور 33 هزار دانش آموز در قالب تشکل پیشگامان، 77 هزار بهداشت یار در مدارس و ۲۵۰ هزار دانش آموز پلیس یار از برنامه های اجرا شده در حوزه ساحت سیاسی و اجتماعی است.

حسینی گفت: کسب عنوان های برتر توسط دانش آموزان استان در جشنواره های جابربن حیان، جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و نانوتکنولوژی، المپیادهای علمی و بالا بودن میانگین نمرات دانش آموزان استان در ۳۱ ماده از دروس نهایی نسبت به میانگین کشوری از جمله دستاورد های آموزش و پرورش است.

وی افزود: خراسان رضوی تنها استانی است که مهاجر پذیری بالایی دارد و برخی از دانش آموزان ‌شرکت کننده در کنکور تحصیلات خود را در استان های دیگر دنبال کرده اند اما در مجموع در نمرات علمی کنکور جایگاه مطلوبی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان قبولی دانش آموزان استان در کنکور سراسری در رشته علوم تجربی و کمترین قبولی در رشته ریاضی است.

حسینی با اشاره به اینکه ساماندهی فضای آموزشی با جدیت دنبال شود، افزود: در اطراف حرم مطهر رضوی ۲۳ مدرسه در طرح جدید هستند که در تلاش هستیم از هیات دولت مجوزی برای احداث مرکز اقامتی به جای این مدارس دریافت کنیم.

وی در پایان گفت: همچنین تفاهم نامه احداث ۵۰۰ واحدمسکونی ویژه فرهنگیان در شهرک غرب مشهد نیز به انعقاد رسیده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
ازاین همه شعارخسته شدیم بیش ازیک ساله فقط شعارتوخالی مسئولین آموزش وپرورش درخصوص پرداخت پاداش بازنشسته ها