ورود 2 میلیون زائر از سه پایانه مرزی به عراق در ایام اربعین

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امسال پیش بینی می شود دو میلیون نفر از زائران اربعین حسینی با گذر از پایانه های شلمچه ، چزابه و مهران وارد عراق شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد عطرچیان افزود : تاکنون از نحوه خدمات رسانی به زائران حسینی در پایانه های مرزی شکایتی نرسیده است .

وی اضافه کرد : اکنون تردد زائران از پایانه های مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران روند افزایشی دارد .

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان مزبور گفت : نهادها و دستگاه های اجرایی مختلف با توجه به ارتقای زیرساختها در پایانه های یاد شده در حال خدمات رسانی به زائران حسینی هستند .

وی افزود: تعداد گیت ها در پایانه مرزی مهران به 96 دستگاه افزایش یافته و در شملچه و چزابه نیز هر کدام به 48 گیت مجهز شده اند ، اکنون مشکلی از نظر تردد و عبور زائران وجود نداشته ، اما تأکید شده که آنها با اخذ ویزا به مرز مراجعه کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهارداشت: یک هفته تا برپایی مراسم روز اربعین حسینی باقی مانده٬ بنابراین پیش بینی می شود که به تدریج بار ترافیکی جاده های منتهی به سه پایانه مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، این مقام مسئول یادآورشد: سال گذشته 2.5 میلیون نفر از مرزها برای حضور در مراسم اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند، البته سال گذشته الزام اخذ ویزا در آخرین روزهای منتهی به این مناسبت مذهبی ، لغو شد اما امسال اخذ ویزا الزامی است.

عطرچیان گفت:پایانه های مرزی شلمچه٬ چزابه و مهران آمادگی دارند تا نسبت به نقل و انتقال زائران ایام اربعین خدمات لازم را ارایه دهند و آنها می توانند بلیت رفت و برگشت با اتوبوس را همزمان تهیه کنند.

به گفته وی ، قبل از ورود به مرزهای مهران٬ شلمچه و چزابه توقفگاه ها برای خودروهای شخصی پیش بینی شده و زائران حسینی می توانند خودروهای خود را تا زمان برگشت در این مکان ها پارک کنند.

عطرچیان افزود : حداقل در هر یک از پایانه ها برای توقف 10 هزار دستگاه وسیله نقلیه فضا پیش بینی شده و درصورتی که تعداد خودرو ها بیش از ظرفیت پیش بینی شده باشد ، امکان پارک خودروها در مسیر نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار