نمایش «روی خوش مهتاب» پس از یک سال تلاش در تماشاخانه «دا» به روی صحنه رفته است.

بهداد وکیلی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش «روی خوش مهتاب» گفت: نمایشنامه «روی خوش مهتاب» ارژنگ طالبی‌نژاد را در درجه اول به دلیل ایجاد حس قرابت با حال و هوای نمایشنامه و همچنین فضای شاعرانه و قابلیت‌های آن انتخاب کردم و قصه‌گویی آن چیزی که با فرهنگ مردم گره‌ خورده یکی از ویژگی‌های این نمایشنامه بود.

وی ادامه داد: نمایشنامه «روی خوش مهتاب» با رویکرد روایت نه قضاوت داستان خود را پیش می‌برد و زندگی آن قشر از جامعه را روایت می‌کند که هنوز سنت برایشان در اولویت بوده و بزرگترین دغدغه‌شان حفظ آبرو است.

وکیلی اظهار داشت: گروه هفتاد از دی ماه 93 فعالیت خود را برای اجرا نمایش «روی خوش مهتاب» آغاز کرد اما تغییراتی را هم در متن نمایشنامه به خاطر ایرادات وارد شده از سوی مرکز هنر‌های نمایشی و همچنین گروه بازیگران اعمال کردیم و در نهایت پس از گذشت حدود یک سال این نمایش به روی صحنه رفت.

وی در خصوص تغییرات نمایش «روی خوش مهتاب» تصریح کرد: قبل از تغییرات، نمایشنامه اشاره به هیچ مقطع زمانی خاص نداشت اما بعد از بازبینی قرار شد تاریخ روایت داستان به پیش از انقلاب تغییر کند.

بهداد وکیلی در مورد شیوه اجرایی این اثر نمایش بیان کرد: شیوه اجرایی این اثر در راستای متن نمایشنامه شاعرانه است و ما انبار پنبه‌ای با نوز کم را برای مخاطب به نمایش می‌گذاریم تا حدی که حتی در آغاز بازیگر روی صحنه هم به خوبی دیده نمی‌شود اما به مرور زمان صحنه برای بازیگر و مخاطب واضح می‌شود همچنین ما برای القای هر چه بهتر فضای درون نمایشنامه به مخاطب از تمهیدات چون انتشار بوی نفت بهره گرفته‌ایم.

وی در پایان گفت: گاهی شعری با تمام زیبایی‌اش اما یک حقیقت تلخ را بیان می‌کند چرا که چشم‌پوشی از واقعیت مثل خیانت است نمایش «روی خوش مهتاب» نیز می‌خواهد نگاه‌ها را بدون هیچ قضاوتی متوجه قشری از جامعه کند که اتفاقی کوچک می‌تواند لکه بزرگی در زندگی‌شان پدید آورد انسان‌هایی که تنها دارایشان آبرو است.

گفتنی است «روی خوش مهتاب» از 1 تا 18 آذر در تماشاخانه دا به روی صحنه می‌رود. شهاب عباسیان، اشکان مختاری و نامیرا حفیظی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار