رژیم صهیونیستی ادعا کرد آزمایش سامانه ضد موشکی براک-8 در رهگیری موشک‌ها، صد در صد موفق بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه "العربی الجدید،" رژیم صهیونیستی ادعا کرد سامانه ضد موشکی براک-8 در رهگیری موشک ها موفق بوده است.

روزنامه "العربی الجدید" با اعلام این خبر افزود: پایگاههای خبری اسرائیل اعلام کردند صنایع امنیتی اسرائیل روز گذشته این سامانه را آزمایش کردند.

بنابر ادعاهای رژیم صهیونیستی، این سامانه قادر به رهگیری موشک های پیشرفته نظیر موشک «یاخونت» روسیه است که حزب الله لبنان این موشک ها را در اختیار دارد.

پایگاه اینترنتی معاریو نوشت: آزمایش این سامانه صدر درصد موفقیت آمیز بوده است.

این منبع افزود:ارتش اسرائیل برای توانایی سامانه براک-8 و رهگیری موشک ها هنگام پرتاب آنها از زمین و نه فقط از دریا آزمایهایی انجام داده بود.

بنابر ادعاهای رژیم صهیونیستی، این سامانه جدید قادر به پایش موشک هایی است که از دور به سمت سرزمین های اشغالی شلیک می شود و می تواند قبل از اینکه به هدف اصابت کند آنها را در هوا سرنگون کند. این موضوع شامل هواپیماهای بدون سرنشین نیز می شود.

اسرائیل قصد دارد از این سامانه جدید برای حمایت از سواحل دریایی اش در مقابله با تهدیدات زمینی یا دریایی استفاده کند تا این سامانه به نوعی کامل کننده سامانه «گنبد آهنین» باشد.

این منبع افزود: اسرائیل علاوه بر استفاده از موشک «براک -8» از سامانه هشدار زود هنگام به نام «آدیر» که صنایع هوایی اسرائیل آن را طراحی کرده، استفاده می کند.

سامانه «آدیر» قادر است کشتی های جنگی را حتی اگر در میان ده فروندکشتی مسافربری پنهان شده باشند پایش کند و همچنین می تواند از هزاران کیلومتر دورتر از سواحل سرزمین های اشغالی  اطلاعات منحصر به فردی به دست آورد. 

این منبع در پایان نوشت: مسئله در اختیار داشتن موشک هایی از نوع «یاخونت» نزد حزب الله، کابوسی برای اسرائیل به شمار می رود و اسرائیل آنرا تهدید راهبردی برای سکوهای استخراج گاز خود در دریای مدیترانه می داند. 



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار