یکی از قدیمی ترین عکس ها ازتهران درسال 1250گفته می شود مربوط به خیابان میرداماد کنونی است.

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلوار میرداماد که خیابان میرداماد نیز نامیده می‌شود، از بلوارهای زیبا و نسبتاً عریض شهرتهران است که در محله داودیه و در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده‌است. شهرت این بلوار سبب شده  تا ساکنان تهران محلهٔ داودیه را غالباً با نام میرداماد بشناسند.

بلوار میرداماد از سوی شرق به خیابان شریعتی و از سوی غرب به خیابان ولی‌عصر منتهی می‌شود.  راه‌های اصلی متقاطع با این خیابان عبارتند از بزرگراه آفریقا (جردن)، بزرگراه مدرس و خیابان نفت. بلوار میرداماد در بخش شرقی خود از میدانی به نام میدان مادر (محسنی) می‌گذرد. در تقاطع بزرگراه مدرس و بلوار میرداماد بخشی از این خیابان از پلی روگذر به نام پل میرداماد می‌گذرد.

این بلوار به نام میر برهان‌الدین محمدباقر استرآبادی معروف به میرداماد، فیلسوف و فقیه دوره صفویان و از ارکان مکتب فلسفی اصفهان نام‌گذاری شده‌است. نام پیشین آن، بلوار ششم بهمن و بلوار پهلوی بوده و از جمله مسیرهایی به شمار می‌رفته که آبادی‌هایی چون چالهرز، دروس وضرابخانه را به ده ونک متصل و ساخته‌است.

قدیمی ترین تصویراز خیابان میردادماد مربوط به سال 1250 در فضای مجازی دست به دست شده که برای شما کاربران عزیز به نمایش می گذاریم.

قدیمی ترین عکس ا زخیابان میرداماد



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.