کارآفرینی خلاقیت است که محدودیت به تاسیس یک کسب و کار جدید نیست زیرا می‌توان آن را در کسب و کارهای جا افتاده نیز یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از  سنندج، گروه سین جیم باشگاه این بار سراغ کار آفرین نمونه استان رفت.

سين:خودتان را معرفي بفرمايید؟

جيم:فرهاد مسعود وزيري متولد 1356 وفارغ التحصيل دررشته مهندسي مكانيك هستم.

سين:از چه زماني و چرا وارد كار توليد شديد؟

جيم: يك سال قبل از اتمام تحصيلاتم جذب يكي از شركتهاي توليد كننده قطعات خودرو وابسته به ايران خودرو شدم حدودا 12سال فعاليت داشتم و در حال حاضر 4 سال است وارد صنعت لبنيات شده ام.

سين: در مورد حوزه کاریتان بیشتر توضیح بفرمایید؟ 

جيم: هم اکنون مدیر كارخانه یک شرکت لبنی در سنندج هستم. این کارخانه با دریافت روزانه 120 تن شیر بالغ بر 50 نوع محصول به بازار عرضه می کند.

سين: واحد شما توانسته براي چند نفر شغل ايجاد كند؟

جيم: اين واحد بطور مستقيم براي 90نفر وچندين برابر آن را بطور غير مستقيم اشتغال زايي كرده است.

سين: از اینکه توانستید كاری براي اشتغال جوانان وهم استانی های خودتان انجام دهيد چه احساسي داريد؟

جيم:همانطور كه ميدانيد يكي از اصلي ترين دغدغه های يك جامعه جوان در كشور معضل بيكاري است وبه نظر من هر كسي بتواند در عرصه كارآفريني گامي بردارد بزرگترين ثواب را برده واين خوشاينده ترين احساس يك انسان در اجتماع ميتواند باشد. 

سين:اهميت توليد واشتغال در دنياي امروز چیست؟

جیم:در دنیای امروز نبض اقتصاد هر کشوری بر پایه تولید و ارزش افزوده استوار است در حقیقت تولید یعنی افزایش قدرت اقتصادی ،تولید یعنی مبارزه با اعتیاد وفساد اجتماعی و اخلاقی و در نهایت تولید یعنی عبادت خالص.

سين: آيا امروز از اينكه وارد كار توليد شده وبه عنوان توليد كننده شروع به فعاليت كرده ايد راضي هستيد؟

جيم: به نظر بنده كسي كه عشق به توليد را تجربه كرده باشد نميتواند از اصل توليد ناراضی باشد و از آن دل بکند .اما همين كه توانسته ام به نحوي به اقتصاد و اشتغال جامعه استانم كمكي كرده باشم تا حدودي احساس رضايت مي كنم.

سين: وقتي مي بينيد تلاشهايتان در اين زمينه به ثمر نشسته چه احساسی داريد؟

جيم:يكي از لذت بخش ترين لحظات توليد كننده هنگام به ثمر نشستن زحماتش ميباشد واين زماني است كه محصول جديدي از خط توليد خارج وبه بازار عرصه ميگردد.

سين:توانمنديهاي كردستان براي توليد محصولات لبنی چيست؟

جيم:استان كردستان با توجه به شرايط اقليمي در زمينه كشاورزي، دامپروري وصنايع تبديلي آنها داراي پتانسيل بسيار بالايي ميباشد كه متاسفانه تا كنون بهره برداري درستي از آن صورت نگرفته است. همانطور كه ميدانيم اصلي ترين ماده مورد نياز صنايع ليني شير خام است كه متاسفانه تا سال گذشته در استان كردستان حتي يك گاوداري صنعتي وجود نداشت اين در حاليست كه يكي از بهترين مناطق كشت و توليد علوفه با كيفيت استان كردستان است. اين عدم تناسب در توليد شير خام صنعتي به عنوان بزرگترين فاكتور موفقيت كارخانجات لبني در كنار واحدهاي صنعتي موجود استان مانع از رشد شايسته اين صنعت در كردستان وبه چشم آمدن آن در صنعت كشور شده است.

سين:محصولات شما علاوه بر بازار كردستان به كجاها ارسال مي شود؟

جيم:محصولات توليدي شركت در سطح استان كردستان وهمچنين استانهاي همجوار توزيع مي گردد وهمچنين در زمينه صادرات موفق عمل كرده و بازار مناسبي را در كشور عراق و اقليم كردستان به دست آورده است.


سين:مهمترين مشكلات پيش روي شما در عرصه توليد چيست؟

جيم: شرايط بحران تحميلي به صنايع بویژه صنايع خصوصي قابل جبران براي خود صنعتگران نمي باشد به بياني ساده بايد گفت كه به حال مرگ وتعطيلي افتاده اند كه اين خود ناشي از فقر مديريت ودانش واحد صنعتي نيست بلكه زايده تصميمات غلط در عرصه داخلی وخارجی است.

سين:آيا كاری هست كه خواسته باشيد انجام دهيد اما نتوانسته ايد انجام دهيد؟

جيم:خدارا شكر ميكنم كه اگر كاري را شروع كرده ام برآيند ونتيجه آن مثبت بوده است واگر تغييري در آن ايجاد كرده ام در جهت بهبود آن بوده است و اين ميتواند زيباترين خاطره كاری باشد.

سین:از برنامه آینده کاریتان برایمان بفرمایید؟

جیم:در صنعتی که به آن مشغولم ، رشد روز افزون شرکت در جهت افزایش بازار فروش، استفاده از تکنولوژی روز در تولید، بهبود مستمر محصولات وایجاد اشتغال مستمر از برنامه های کاری بنده است.

سين:نظرتان راجع به اين كلمات چيست؟

توليد: عشق
اشتغال: وظيفه اجتماعي در هدف اصلي توليد.
محصولات لبني كردستان: سالم وطبيعی


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.