تعیین دستورالعمل‌ مهمان ویژه؛ روی میز شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب

دستورالعمل خاصی برای وظایف مهمان ویژه و میزبان آن بنا بر تصمیم‌گیری‌های انجام شده در شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعیین می‌شود.

علی‌اکبری اشعری، سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در خصوص چیستی برنامه‌های ویژه این نمایشگاه برای میزبانی از «ایتالیا» به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب سال 1396 به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به اینکه ما تا به امروز دستورالعمل‌ و برنامه‌ خاصی برای مهمانان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نداشتیم، قرار بر آن شده که دستورالعملی تعیین شود که ما و مهمانان ویژه‌مان وظایف خاصی را بنابر آن دستورالعمل‌، برای خودمان تعریف کنیم.

وی افزود: قرار بر آن است که دستورالعمل مهمان ویژه، پس از تدوین به تصویب شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برسد و سپس اجرایی شود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: متن اولیه دستورالعمل مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در حال حاضر تدوین شده است.

اشعری در پاسخ به این سوال که آیا تدوین دستورالعمل مهمان ویژه به معنای قرار دادن چهارچوب خاصی برای نوع فعالیت کشورهایی است که به عنوان مهمان ویژه دوره‌های متعدد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی می‌شوند، تصریح کرد: به طور طبیعی هر کشوری با توجه به شرایط خود فعالیت‌های متفاوتی را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اجرا می‌کند؛ ولی به نظر ما تدوین دستورالعمل مهمان ویژه لازم است.


کاهش قدرت مالی جوایز ادبی به معنای تعطیلی آنها نیست

اشعری در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادعای برخی از نویسندگان مبنی بر تعطیلی تدریجی جوایز ادبی را مردود دانست و گفت: جوایز ادبی همچون جایزه جلال آل احمد و جایزه کتاب سال، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: جوایز ادبی بهانه‌ای برای ارج گذاشتن به نویسندگان و آثار برتری بوده که حمایت کمی از آن‌ها شده است.

اشعری بحران مالی ایجاد شده برای بخش فرهنگ را دلیلی برای کاهش قدرت مالی جوایز ادبی دانست و اظهار داشت: مجریان جوایز ادبی بر اثر مواجهه با بحران مالی ایجاد شده برای بخش فرهنگ، تدابیری همچون کاهش میزان جوایز مالی خود را می‌اندیشند و کاهش قدرت مالی این جوایز به معنای تعطیلی آن‌ها نیست.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار