همزمان با سراسر کشور:

برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور، مراسم نمادین هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، هشتم آذرماه در مدارس کردستان وبا حضور مسئولان استانی برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ رشید قربانی در نشست هماهنگی هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی استان کردستان، با بیان اینکه کشور ما بر روی کانون زلزله واقع شده است؛ بر ضرورت آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در زمان وقوع زلزله به دانش آموزان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، هشتم آذرماه در مدارس استان برگزار می شود، افزود: اجرای نمادین این مانور باید اثر بخش بوده و دانش آموزان بتوانند در زمان وقوع حادثه آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

مدیرکل ستاد بحران استان کردستان نیز با بیان اینکه مدرسه‌محوری از اصولی بوده که در برنامه‌ریزی شهری بر آن تاکید شده است، افزود: انتخاب مدارس صرفا به خاطر اجرای مانور نیست، بلکه هدف آموزش برای پیشگیری و نجات جان انسان‌هاست.

آرتیکاس اقبالبا اشاره به اینکه هر ساله اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس حاوی یک پیام آموزشی، پیشگیرانه و حفاظتی است، شعار امسال را "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" عنوان کرد.

در ابتدای این نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به اینکه کشور ما زلزله خیز و بر روی گسل زلزله واقع شده است؛ داشتن آگاهی های لازم و نحوه مقابله با این بلای طبیعی را لازم و ضروری دانست.

حجت الله نریمانی،‌هدف از برگزاری این مانور را آگاهی بخشی به دانش آموزان در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و در ادامه با تشریح دستورالعمل برگزاری هفدهمین مانور زلزله و ایمنی، از تمامی اعضای ستاد خواست برنامه‌ها و وظایف محوله را به نحو احسن پیگیری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.