بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، در سال جاری میلادی اروپا شاهد بالاترین آمار ابتلا به ویروس «اچ‌آی‌وی» بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از "بریت بارت"، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: در سال جاری میلادی، بیش از 142 هزار مورد ابتلا به ویروس «اچ‌آی‌وی» در اروپا گزارش شده است، که این میزان بالاترین آمار ابتلا به این ویروس عفونی در طول یک سال در اروپا بوده است.

دکتر «سوزانا یاکوب،» رئیس سازمان بهداشت جهانی، در این خصوص گفت: با وجود همه تلاش‌های ما برای مبارزه با ویروس اچ‌آی‌وی، در سال جاری متأسفانه بیش از بیش از 142 هزار مورد ابتلا در قاره اروپا گزارش شده است.

وی در ادامه سخنانش افزود: بیشترین احتمال گسترش این ویروس در میان پناهجویان است. آنها به علت سفر در سراسر این قاره، میزان آلودگی را بالا خواهند برد. سوزانا یاکوب در ادامه تأکید کرد «احساس انزوای» این مهاجران سبب می‌شود آنها به رفتارهای پرخطر روی آورند. وی همچنین عدم تمایل بسیاری از کشورهای اروپایی به ارائه خدمات بهداشتی به این جمعیت را مورد نکوهش قرار داد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی از کشورهای اروپایی خواست خدمات درمانی ایدز را برای همه افراد بدون در نظر گرفتن ملیت آنها، فراهم کنند. وی تأکید کرد برای ممانعت از گسترش این ویروس چاره‌ای جز این وجود ندارد و امن‌ترین روش جلوگیری از این بیماری کشنده، ممانعت از گسترش آن است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار