کرمی افزود: مأموران آگاهی استان قم با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی هویت واقعی متهم را شناسایی و نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: احمد کرمی با اشاره به شکایت تعدادی از رانندگان کامیون مبنی بر اینکه از سوی فردی ناشناس مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند گفت:  این موضوع توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم مورد بررسی و تحقیقات جامع قرار گرفت.

وی گفت: متهم ضمن برقراری تماس تلفنی با رانندگان تقاضای حمل کالا به نقاط دور دست کشور کرده و با پیشنهاد مبلغ قابل توجه طمع مالباختگان را بر می‌انگیخته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه  متهم با برقراری تماس تلفنی با رانندگان و تقاضای حمل کالا به مناطق دوردست گفت: متهم سپس با بیان اینکه برای اخذ بارنامه نیاز به واریز پول نقد است اما در حال حاضر همراه ندارد، اقدام به دریافت مبالغی بین 6 تا 15 میلیون ریال می‌کرد.

وی تصریح کرد: چون دریافت مبالغ  به صورت کارت به کارت انجام می‌شد، متهم هنگام مراجعه و دریافت بارنامه و حق کمیسیون، با استفاده از غفلت رانندگان از محل متواری می‌شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم خاطر نشان کرد:در سوابق متهم مشخص شد وی دارای سه فقره سابقه کیفری است، که متهم در تحقیقات مأموران به بزه انتسابی اعتراف و اذعان کرد مدت هشت سال در باربری فعالیت کرده و با شماره تلفن‌هایی که از راننده‌ها داشته است با آنها تماس برقرار کرده و نسبت به ارسال پیامک اقدام می‌کرده و از این طریق در هفت استان کشور از تعداد زیادی راننده کلاهبرداری کرده است.

وی گفت: متهم پس از تفهیم اتهام توسط مقام قضایی استان با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.
برچسب ها: دستگیری ، کلاهبردار ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.