مهدی خدابخشی در رقابتهای فینال گرندپری برروی شیاپ چانگ نخواهد رفت.

 به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانمسابقات فینال گرندپری با حضور 8 تكواندوكار برتر رنكینگ المپیك طی روزهای 14 و 15 آذرماه در 4 وزن زنان و مردان در مكزیكوسیتی برگزار خواهد شد كه در پایان این مسابقات ورزشكارانی كه در جایگاه اول تا ششم رنكینگ المپیك قرار بگیرند، سهمیه المپیك ریو 2016 را از طریق «رنكینگ سیستم» بدست خواهند آورد.

چندی پیش فدراسیون جهانی تكواندو، با ارسال نامه‌ای به كشورهایی كه تكواندوكارانشان جواز حضور در این رقابت‌ها را دارند، اعلام داشت كه ورزشكاران آسیب دیده اجازه حضور در این مسابقات را ندارند و در صورت وزنكشی اگر در مبارزه اول انصراف خود را اعلام كنند موجب جریمه آن كشور و محرومیت 6 ماهه ورزشكار خواهد شد كه البته این تصمیم در حالی از سوی فدراسیون جهانی تكواندو اتخاذ شده كه از تیم‌های برتر دنیا هیچگونه نظرخواهی انجام نشده است!

از سوی دیگر كادرفنی تیم‌ملی تكواندو، در نظر داشت كه مهدی خدابخشی با حضور در وزنكشی این مسابقات ضمن كسب امتیاز حضور در این رقابتها، مانع حضور «چیك صلاح» ساحل عاجی به جمع 8 تكواندوكار برتر رنكینگ بشود تا از بین نمایندگان ساحل عاج، تونس و مصر تنها دو نفر شانس كسب سهمیه المپیك ریو را از طریق «مسابقات قاره‌ی آفریقا» داشته باشند اما با اعلام این نامه، بالاجبار خدابخشی حضور در مسابقات فینال گرندپری 2015 را از دست داد و به همراه تیم عازم مكزیك نخواهد شد.

مهدی خدابخشی در جریان مبارزه با نماینده انگلیس در مسابقات گرندپری منچستر از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و تاكنون نیز روند درمانی‌اش ادامه دارد. قهرمان جهان، آسیا و بازیهای آسیایی باتوجه به امتیازاتی كه در این مدت كسب كرده است، در صدر جدول رنكینگ جهان و المپیك وزن 80- كیلوگرم قرار دارد و حضورش در المپیك ریو 2016 نزدیك به یك سال است كه قطعی شده است.

تیم ملی تكواندوی كشورمان در این مسابقات با تركیب فرزان عاشورزاده (وزن اول)، بهنام اسبقی (وزن دوم)، مسعود حجی زواره (وزن سوم) و سجاد مردانی (وزن چهارم) و با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باك و مهرداد یوسفی (مربی) به مصاف رقبایش خواهد رفت.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار