مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت:سه هزار و ۴۵ کلاس دارای استحکام لازم هستند و در این میان سه هزار و ۶۲۳ کلاس نیازمند مقاوم سازی و دو هزار و ۷۵۳ کلاس نیازمند تخریب و نوسازی است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛علی اکبر جوانبخت افزود: برای مقاوم سازی ۴۵۴ واحد آموزشی و تخریب و بازسازی ۶۲۲ مدرسه غیر استاندارد به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا مدارس استان استاندارد شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: استانداردسازی امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش بویژه محتوای درسی، سیستم مدیریت، منابع انسانی، برنامه ها و فعالیت های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد تا شاهد تحول در نظام تربیتی کشور باشیم.    

 استان قزوین بیش از ۲۲۷ هزار و ۱۳۴ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که ۱۱۰ هزار و ۵۷۳ نفر آنها دختر و ۱۱۶ هزار و ۵۶۱ نفر پسر هستند و این افراد در دو هزار و ۲۰۹ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

جوانبخت در ادامه به فعالیت دوسال گذشته در زمینه استاندارد سازی مدارس اشاره کرد و گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون ۲۲۶ پروژه استاندارد سازی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در استان اجرا شده و ضمن اصلاح سیستم های گرمایشی تعداد یک هزار و ۶۸۶ کلاس درس نیز استاندارد شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری هم ۱۲ پروژه آموزشی برای استاندارد سازی در دستور کار قرار دارد که سه برابر ظرفیت استان است و برای اجرای آنها شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

جوانبخت تصریح کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم و اگر قرار است در سال آینده ۲۰۰ پروژه استاندارد سازی را عملیاتی کنیم باید اعتبار مورد نیاز تامین شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.