معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی 95-94 نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران این محصول را از کشاورزان به قیمت 25 هزار و 300 ریال خریداری و سه روز پس از تحویل محصول، وجه آن را به بهره برداران پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا از واردات بی رویه روغن خارجی جلوگیری می کند ادامه داد: با توسعه کشت این محصول در استان و کشور، ارزش افزوده این محصول در کشور صرف خواهد شد.

فتحی با بیان اینکه کلزا سازگاری زیادی برای کشت در اقلیم های مختلف به ویژه مناطق کم آب دارد ادامه داد: به همین سبب در جایگزینی کشت هایی که به آب زیاد نیاز دارند، موثر است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برای توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا در استان آذربایجان شرقی ، برنامه ریزی های لازم انجام شده است ادامه داد: امید است که با همکاری کشاورزان گام موثری در این زمینه برداشته شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.