عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: نقاط ضعف و قوت تیم ملی در هیوستون باید مشخص شود با این روند در المپیک هم راه به جایی نخواهیم برد.

عبدالرحیم پورکیانی عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: اینکه تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان چه نتایجی به دست آوردند باید بررسی شود و مرادی باید گزارش دهد.
 
وی تصریح کرد: این موضوع را باید در نظر بگیریم که فدراسیون را در 8 ماهه گذشته چگونه تحویل گرفته‌ایم.
 
بازنشستگی برای یکی از وزنه‌برداران خوب کشورمان به اجبار پیش آمده است با وجود تلاش‌های شبانه روزی راه به جایی نبردیم و این وزنه‌بردار نتوانست به مسابقات جهانی برود.
 
پورکیانی در ادامه گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که آیا در طول یک دهه به اندازه فوتبال به وزنه‌برداری هزینه شده است هر مدال وزنه‌برداری برابر با تیم‌های بسکتبال و والیبال است وبرنامه‌ریزی جامعی صورت گرفته است.
 
*جایگاه قوی‌ترین مرد جهان را از دست دادیم

وی در این خصوص گفت: در این رقابت‌ها رکوردی که حسین رضازاده سال 2000 زده بود را از دست دادیم، رکوردی که تا به امروز یدک می‌کشیدیم جالب است که از نظر کسب مدال و امتیاز در رده پایینی قرار گرفتیم.
 
پورکیانی در این باره افزود: این دو وزنه‌بردار با آتیه کشورمان می‌توانستند بهتر از این‌ها عمل کنند آن‌ها در رکوردگیری لیگ تیم ملی عملکرد خوبی داشتند.
 
وی عنوان کرد: رستمی می‌توانست طلای این رقابت‌ها را کسب کند و امیدوارم در المپیک 2016 عملکرد بهتری از خود ارائه دهد.
 
پورکیانی در ادامه افزود: برای تقویت تیم ملی باید برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد و ساختارسازی بهتر شود.
 
*بدشانسی‌هایی که قبل از مسابقات آوردیم

پورکیانی در این مورد گفت: متاسفانه قبل از اعزام ملی پوشان به رقابت‌های جهانی آمریکا، سعید محمدپور، بهداد سلیمی را به خاطر مصدومیت همراه تیم ملی نداشتیم و مرادی هم که نتوانست اعزام شود این‌ها وزنه‌بردارانی هستند که می‌توانستند در هیوستون مدال کسب کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد ملی پوشان در این رقابت‌ها قابل قبول نیست باید بررسی شود و باید به مرادی کمک شود تا ضعف‌ها برطرف گردد اگر وضع به همین منوال پیش رود در المپیک هم کاری از پیش نخواهیم برد.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار