معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از اعطای 2214 پروانه شکار پرنده در استان سمنان طی دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهرامعلی ظاهریبا اشاره به دستورالعمل شکار پرندگان، افزود: در استان سمنان پروانه شکار برای پرندگان خشک زی نظیر کبک و تیهو که جمعیت قابل توجهی در استان سمنان دارند صادر می شود.

ویبا اشاره به دلایل اعطای مجوز برای شکار پرندگانی از این دست،خاطرنشان کرد: مجوزهای شکار متناسب با جمعیت پرندگان داده می شود و از آنجا که پرندگان خشک زی مانند کبک و تیهو جوجه آوری بالایی دارند و جمعیت آنها در زیست گاه های استان سمنان نیز بالا است، مجوز شکار آنها به علاقه مندان اعطا می شود.

ظاهری،از ممنوعیت اعطای پرونده شکار به کسانی که سابقه شکار غیرمجاز دارند، خبر داد و تصریح کرد: پروانه شکار تنها به کسانی که مجوز حمل سلاح شکاری دارند و تاکنون پرونده ای در خصوص شکار غیرمجاز ندارند، اعطا می شود.

وی، با بیان اینکه اعطای مجوز شکار پرندگان دو هفته است که در استان سمنان آغاز شده، افزود: شکارچیانی که مجوز حمل سلاح دارند، می توانند با مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خود پروانه شکار پرنده را دریافت کنند.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان،از برخورد جدی این اداره کل با شکارچیان غیرمجاز خبر داد و اظهار داشت: محیط بانان محیط زیست استان با حضور در زیست گاه های مختلف، با هرگونه شکار غیرمجاز برخورد قانونی خواهند کرد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.