شهردار اردبیل گفت: تولید زباله در اردبیل نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: روزانه در سطح شهر اردبیل حدود 300 تن زباله تولید می‌شود که در صورت مقایسه سرانه شهر،‌ هر نفر روزانه در اردبیل 750گرم زباله تولید می‌کند که اگر تفکیک غیرمجاز زباله توسط برخی افراد را محاسبه نکنیم، این عدد برای هر نفر تولید روزانه 1 کیلوگرم زباله است.

وی گفت: جمع‌آوری و دفن این زباله‌های تولید شده یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری اردبیل است که در حال حاضر دفن این زباله و انتقال به محل ایستگاه دفن زباله دائمی، به صورت سنتی انجام می گیرد.

شهردار اردبیل افزود: تولید، تفکیک و دفن زباله 3 عامل مهم در موضوع ساماندهی جمع‌آوری زباله‌ها هستند که باید اقداماتی توسط شهرداری در راستای برنامه‌ریزی برای کاهش تولید زباله در سطح شهر صورت بگیرد چرا که تولید زباله در اردبیل نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: دفن زباله در اردبیل در حال حاضر به روش سنتی بوده ولی امیدواریم که شهرداری استان بتواند بر اساس توانایی و کمک‌های وزارت کشور به سمت دفع زباله به روش زباله‌سوز اقدام کند چراکه این روش یک راه علمی بوده و نسبت به دفن سنتی، مناسب‌تر است که تمام تلاش خودمان را در تحقق این امر انجام می‌دهیم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.