استاندار لرستان گفت: این بوستان در زمینی به وسعت 31 هکتار و در مجاورت پل شاپوری در جنوب شهر خرم آباد ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند گفت: در مرحله اول این طرح شاهد ساخت یک دریاچه 8 نیم هکتاری خواهیم بود.

وی ساخت بوستان مینیاتوری را از دیگر مشخصه های این طرح برشمرد و گفت:براساس برنامه در مجاورت پل تاریخی شاپوری که مربوط به عهد ساسانی است، هفت پل تاریخی لرستان در ابعاد کوچک شبیه سازی خواهد شد.

استاندار لرستان اعتبار امسال این طرح را35 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:در اجرای این طرح شهرداری، بنیاد مسکن، شرکت برق واستانداری لرستان مشارکت دارند و ساخت دیوار حفاظتی آن نیزبه طول سه کیلومتر به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شده است.

وی بوستان شاپوری را مکمل بوستان کیو خرم آباد توصیف کرد و گفت: با توجه به وجود اثر تاریخی پل شاپوری در محدوده طرح، این بوستان به یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهر خرم آباد تبدیل خواهد شد.

استاندار لرستان هزینه اجرای کامل این طرح را 230 تا 240 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: برای مرحله دوم طرح در حال مذاکره با مالکان هستیم.

وی به برنامه مدیریت اجرایی استان برای مرمت پل شاپوری اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم اعتبارات استانی مرمت ، سال آینده به این پل اختصاص یابد ، ضمن اینکه برای جذب 30 تا 40 میلیارد ریال اعتبار ملی نیز برنامه ریزی شده است.

پل شاپوریا پل شکسته در دو کیلومتری جنوب شهر خرم آباد واقع شده و یکی از شاهکارهای معماری عهد ساسانی است.

این پل به طول حدود 300 متر، بیست و هشت طاق داشته و در جهت شرقی غربی بر روی رودخانه خرم آباد ساخته شده است.

از این اثرسترک 6 چشمه تاق باقی است و پایه ها و موج شکن های آن نیز همچنان پابرجاست.

در ساخت پل شاپوری از آجر استفاده نشده و تمامی جنس آن از سنگ و ساروج است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.