پیش بینی شده است که فروش کامپیوترهای شخصی امسال به مقدار 5 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیاری از شرکت های بزرگ بازار تجهیزات الکترونیک در سال های اخیر بر اساس آمار فروش جهانی اعلام کرده اند که کامپیوترها در سال های آینده جای خود را به ابزار های کوچکتری  خواهند داد و به همین خاطر بسیاری از کاربران دیگر علاقه ای به در اختیار داشتن کامپیوترهای شخصی ندارند.

شرکت تحقیقاتی IDC پیش بینی کرده است که فروش کامپیوترهای شخصی امسال  به مقدار 5 درصد کاهش خواهد یافت در کل بازار جهانی  تنها 293.1 میلیون دستگاه رایانه به فروش خواهد رسید.

کامپیوترهای شخصی به کنار گذاشته می شوند

در کنار رقم پایین کامپیوترهای به فروش رفته می توان به تولید تلفن همراه طرحی شده توسط یک شرکت آمریکایی اشاره کرد که تنها در سه ماهه گذشته بیش از74 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشت. این دستگاه هوشمند به تنهایی فروشی بسیار بالاتر از کل کامپیوترهای شخصی جهانی را در اختیار دارد.

با توجه به این که در سال های اخیر بازار تلفن های همراه و تبلت ها پیشرفت قابل توجهی داشته این آمار و ارقام چندان دور از انتظار نیستند و بسیاری از افراد در انتظار کاهش رونق بازار کامپیوترهای شخصی هستند به همین خاطر شرکت های دیگر در این بازار فعالیتی نمی کنند.

کامپیوترهای شخصی به کنار گذاشته می شوند

بسیاری از شرکت هایی که هنوز در این بازار فعالیت دارد پیش بینی مقدار فروش محصولات خود را کاهش داده اند، شرکت اینتل که بزرگ ترین تولید کننده پردازنده بازار کامپیوترهای شخصی است امسال هم پیش بینی مقدار سود سالانه خود تقریبآ به مقدار 1 میلیارد دلار کاهش داد.

این شرکت اعلام کرده است که تقاضای کامپیوترهای معمولی چه در بخش های شخصی و چه در بخش های تجاری کاهش یافته است و به همین خاطر بسیاری از فروشندگان جهانی نیز انبار محصولات خود را کاهش داده اند.

کامپیوترهای شخصی به کنار گذاشته می شوند

دلایل بسیاری برای کاهش سود بازار کامپیوترهای شخصی وجود دارد، اما اصلی ترین آن را می توان رشد سریع محصولاتی همانند تبلت ها یا تلفن های همراه هوشمند دانست. بسیاری از کاربران این روزها می توانند با استفاده از تلفن های همراه به راحتی از اینترنت استفاده کنند، با آن از طریق پیام رسان های مختلف ارتباط برقرار کنند، ایمیل خود را چک کنند و... به همین خاطر کاربران عادی ممکن است دیگر نیازی به خرید دستگاه های گران قیمت و بزرگ نداشته باشند.

با این حال کامپیوترها هم چنان امکاناتی را به کاربران ارایه می دهند که بسیاری از دستگاه ها همانند تبلت ها و تلفن های همراه در اختیار ندارند، به همین خاطر هنوز هم این محصولات در بازار طرفدران خود را دارند.

بر اساس گزارش IDC در سال ۲۰۱۹ شاهد فروش ۱۷۵میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه لپ‌تاپ و ۱۱۸میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه کامپیوتر خانگی خواهیم بود که این ارقام نشانگر بیشتر شدن میزان فروش لپ‌تاپ و کاهش فروش دسکتاپ است و در طول ۵ سال تنها میزان ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه به مجموع فروش این دو محصول افزوده خواهد شد.


گزارش از علیرضا عبداللهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار