معاون وزیر خارجه ایران پیرامون سکوت جامعه جهانی در قبال یمن هشدار داد.

امیر عبدالهیان: تداوم تجاوزات به یمن، آمار کشتار غیرنظامیان را افزایش داده استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین امیر عبدالهیان" معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه که همراه هیئتی به ریاست دکتر ولایتی ظهر امروز از دمشق وارد لبنان شد گفت: تداوم تجاوزات علیه یمن،‌آمار کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان و خسارات انسانی را به شدت افزایش داده است.

وی ادامه داد: به دلیل تداوم تجاوز ناکارآمد نظامی، سازمان ملل در کاهش آلام انسانی و شکست محاصره انسانی مردم مظلوم یمن اقدام موثری را انجام نداده است.

معاون آفریقایی و عربی وزارت خارجه تصریح کردم ادامه سیاست جنگ ورزی و سکوت جامعه جهانی در قبال یمن فرصت رشد فزاینده جریان جدید تروریستی را در یمن فراهم ساخته که نگران کننده است. طرف‌هایی که از سیاست تجاوز و جنگ در یمن حمایت می کنند باید بدانند که یمن برنده نظامی نخواهد داشت و تنها مردم مقابل یمن برنده نهایی این عرصه خواهند بود.

امیرعبدالهیان در پایان خاطر نشان کرد: کارشکنی و تعلل برخی بازیگران داخلی و خارجی در تمرکز بر راه حل سیاسی در تعرض با امنیت جمعی منطقه است و تهران از گفتگوی یمنی یمنی با محوریت سازمان ملل حمایت می کند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: یمن ، عبدالهیان ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار