مندز گفت: مدرس فوتبال ساحلی فیفا گفت: با مربیان قوی و خلاق می‌توان به رشد و پیشرفت فوتبال ساحلی امیدوار بود.

مارسلو مندز مدرس فوتبال ساحلی فیفا در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هدف فدراسیون جهانی فوتبال FIFA از این کلاس‌ها تربیت مربی است، و فقط با مربیان قوی و خلاق می‌توان به رشد و پیشرفت فوتبال ساحلی در آینده امیدوار بود.

مندز همچنین افزود: برای بار دوم به ایران آمده‌ام و در سال‌های گذشته یک دوره کلاس برای مربیان فوتبال ساحلی بانوان برگزار کردم و در این دوره هم 24مربی شاغل در لیگ ایران حضور دارند، سطح فنی کلاس بسیار بالا است.

وی همچنین افزود: استقبال از فوتبال ساحلی در ایران بالا است و فیفا هم متوجه این موضوع که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نگاه متفاوت تر از سایر کشورها به فوتبال ساحلی دارد، و میتواند الگو خوبی برای بسیاری از کشورهای جهان در بخش فوتبال ساحلی باشد، و امیدوارم که در پایان این دوره بتوانم سطح دانش فنی مربیان ایرانی را بالاتر ببرم، که نتیجه آن رشد سریعتر فوتبال ساحلی در سطح جهان و آسیا خواهد بود.

**فوتبال ساحلی ایران را کاملاً می‌شناسم

مدرس برزیلی فیفا در باره شناخت فوتبال ساحلی ایران هم گفت:10سال در آسیا مربیگری می‌کنم و بارها مقابل ایران بازی کرده‌ام و کاملاً فوتبال ساحلی ایران را می‌شناسمو تیم ملی ایران بازیکنان با تکنیک و خلاق زیادی دارد که فوتبال را غیر قابل پیش بینی می‌کنند، من به‌عنوان مربی همواره، استرس حضور در مقابل ایران را داشتم.

** لیگ در سطح آسیا و جهان بی نظیر است

مارسلو مندز درباره دلیل رشد فوتبال ساحلی ایران خاطرنشان کرد: ایران، ‌لیگی بی نظیر در سطح آسیا و جهان دارد و یکی از دلایل رشد فوتبال ساحلی ایران و جهان می‌باشد، چراکه بازیکنان زیادی از این لیگ به تیم ملی راه پیدا می‌کنند و سر مربی تیم ملی همیشه بازیکنان آماده در اختیار دارد.

دوست دارم روزی مربی ایران شوم

وی در ادامه گفت: کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ژاپن به دلیل بالا بودن کیفیت لیگ ایران امسال عضو یکی از باشگاه‌های ایرانی شد و قطعا در سال‌های آینده بازیکنان بزرگ دیگری هم علاقمند به حضور در لیگ فوتبال ساحلی ایران خواهند شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ژاپن درباره تیم ملی ایران هم اظهار کرد: مارکو اکتایو برزیلی مربی بزرگی است و سال‌ها با ایران مقام های خوبی به دست آورده بود، و بعد از رفتن مارکو از ایران، تغییر زیادی در نحوه بازی ایران در مسابقات جام جهانی با مارکو و جام بین قاره‌ای با مربی ایرانی مشاهده نکردم.

ایران بازیکنان بسیار خوبی دارد و هر مربی با آنها نتیجه خواهد گرفت و قطعاً میر شمس در ایران موفق خواهد شد.

** سطح مسابقات جام بین قاره‌ای پائین آمده است

مدرس فیفا درباره پائین آمدن سطح مسابقات بین قاره‌ای و غیبت برزیل در این دوره هم اضافه کرد: سطح مسابقات جام بین قاره‌ای 2015 نسبت به سال‌های قبل بسیار پائین تر بود و غیبت برزیل بسیار مشهود بود.

وی در ادامه گفت: بعنوان یک برزیلی از اینکه می‌بینم ابداع کننده فوتبال ساحلی در جهان به دلیل مشکلات مدیریتی در حال سقوط است نگران هستم،‌ چراکه این نزول در سطح جهان فوتبال ساحلی به سایر کشورها هم منتقل خواهد شد.

** الگو برداری فوتبال ژاپن از لیگ برتر ایران

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی ژاپن اضافه کرد: ژاپن به دنبال راه اندازی لیگ فوتبال ساحلی، مانند ایران است و لیگ ایران می‌تواند الگوی خوبی برای ژاپنی‌ها باشد و از تجارب ایرانی‌ها در فوتبال ساحلی استفاده کنند.

** دعوت ایران را برای بازی دوستانه رد کردم

سرمربی تیم ملی ژاپن همچنین گفت: به دلیل مشکلات فدراسیون فوتبال ژاپن در بخش فوتبال ساحلی، دعوت ایران و پرتغال را برای شرکت در تورنمنت چهار جانبه را رد کردم.

** دوست دارم روزی سر مربی ایران شود

مربی برزیلی فوتبال ساحلی درباره علاقه‌اش به نیمکت تیم ملی ایران اظهار کرد: درهای کاری من بر روی هیچ کشوری بسته نخواهد بود، و اگر بیکار بودم و تیم ملی ایران سرمربی نداشته باشد خیلی دوست دارم که روی نیمکت ایران بنشینم و باعث افتخار من خواهد بود.

ولی در حال حاضر سرمربی تیم ملی ژاپن هستم و ایران هم یک مربی بسیار خوب روی نیمکت دارد و حرفه‌ای نیست در این باره صحبت کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار