عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی تمهیدات و تضمین‌های لازم را از نظر حقوقی و قانونی برای ورود سرمایه گذار انجام داده است.

ناصر عاشوری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص امنیت و ورود سرمایه گذار خارجی گفت: از مسائلی که یک سرمایه گذار را جذب می‌کند تضمین سرمایه و امنیت بازگشت آن بوده است که به لحاظ حقوقی و قانونی مجلس شورای اسلامی آن را حل کرده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تمهیدات و تضمین‌های لازم رادر جهت ورود سرمایه گذاران انجام می‌دهد و از طرفی دیگر در حال حاضر کشور ما یکی از کشورهای امن منطقه بوده و همین امر موجب جذب سرمایه گذاران فراوانی خواهد بود.

عاشوری گفت: کشور ما چه از نظر مرزهای هوایی و زمینی امنیت‌های لازم را داراست به طوری که روابط ترانزیتی ما با کشورهای دیگر 6 برابر افزایش یافته است بنابراین شرایط برای سرمایه گذاران مطلوب است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درخصوص آمادگی لازم ادارات جهت انجام امور سرمایه گذاران گفت: در ارتباط مباحث ادارات و سازمان‌های دولتی جهت صدور مجوزهای صادر کنندگان می‌بایستی هر چه سریعتر نیازهای آنان را بر طرف کرد و به طوری که سرمایه گذار در زمان کوتاهی به منافع خود جهت ترخیص کالا برسد و در جوی آرام و فضای مناسب سرمایه گذاری در کشور صورت بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: کشور ما برای رشد و توسعه نیازمند به سرمایه گذاری دارد یکی از حسن‌های سرمایه گذاری ایجاد اشتغال است با ورود سرمایه گذاری پیشرفت در تمامی زمینه‌ها از جمله کشاورزی و صنعت را شاهد خواهیم بود زیرا دولت کشش سرمایه گذاری کلان را ندارد و با ایجاد ورود سرمایه گذاران و حمایت از بخش خصوصی زمینه توسعه وایجاد رونق را خواهد داشت.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار