رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سیگار یکی از سمومی است که هم بر خود فرد و هم بر نسل‌های بعدی اثر می‌گذارد و مصرف هر نخ سیگار هفت تا 10 دقیقه از عمر فرد می‌کاهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر حقدوست پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین مرکز ترک دخانیات در کرمان گفت: سیگار یکی از سمومی است که هم بر خود فرد و هم بر نسل‌های بعدی اثر می‌گذارد و مصرف هر نخ سیگار هفت تا 10 دقیقه از عمر فرد می‌کاهد.

حقدوست افزود: عوارض سیگار و دخانیات به خود فرد بر نمی‌گردد و فردی که سیگار استفاه می‌کند، دچار مشکلات قلبی، عروقی و ریوی می‌شود و هزینه‌های سلامت وی را جامعه باید بپردازد.

وی اضافه کرد: در واقع هزینه‌ای که باید صرف مواردی دیگر شود، خرج دارو و درمان کسانی می‌شود که سیگار استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کسی که سیگار استفاده می‌کند هم خود و هم دیگران را آلوده می‌کند، بیان داشت: باید به جد همه دست به دست هم داده و با این معضل مقابله کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به افزایش نرخ مصرف سیگار در بین خانم‌های ایرانی تصریح کرد: خطرناک‌تر از سیگار مصرف قلیان است که ما بی‌خیال نسبت به این موضوع برخورد می‌کنیم.

وی در این آیین خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد: از اصحاب رسانه توقع دارم و این یک مسئولیت الهی است که درخصوص این معضل اجتماعی اگر هر روز هم قلم‌فرسایی کنید، کم است و همه وظیفه شرعی، اخلاقی و مذهبی داریم برای ترک دخانیات و اطلاع‌رسانی در رابطه با این پدیده تلاش کنیم.


منبع:فارس
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.