رئیس ستاد مرکزی اربعین از تمدید صدور ویزا برای زائران کربلا تا روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

مهلت صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی تا پنجشنبه ادامه دارد/ زائران بدون ویزا دو تا شش سال به زندان می‌روند
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست خبری که  عصر امروز در ساختمان وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه امروز اخبار متناقضی در رسانه ها مبنی بر بسته شدن مرز مهران منتشر شده بود اظهار داشت: به دلیل بی‌نظمی هایی که دیروز و امروز در مرز مهران ایجاد شد ستاد اربعین استان ایلام تصمیم گرفت ورودی های مهران را از ایلام، دهلران و شهرستان ملکشاهی ببندد و از تردد افراد به سمت مرز مهران جلوگیری شود، چراکه بیشتر این افراد فاقد ویزا هستند اما مرز مهران برای افرادی که دارای ویزا هستند باز است.

وی افزود: همچنین مرز شلمچه و چزابه بدون مشکل در حال ارائه خدمات است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: مسئولان عراقی سعی داشتند یک طرفه مرز مهران را ببندند اما با مذاکراتی که انجام شد چنین چیزی مطرح نشده در حالی که داشتن ویزا شرط اساسی است.

ذوالفقاری ادامه داد: زائرانی که بدون ویزا خارج شوند، مسئولان عراقی با آنها برخورد می‌کنند، اما کسانی که ادعای گم کردن گذرنامه را داشته باشند این مورد هم در سیستم کنترلی مرزی چک خواهد شد و در صورت صحت می‌توانند از مرز خارج شوند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات افراد فاقد ویزا را در هنگام ورود ثبت سابقه می‌کنند و ممنوعیت‌های در ارائه خدمات به این افراد اعمال خواهد شد.

وی گفت: طی چند روز گذشته حدود 50 نفر از افرادی که بدون ویزا از مرز خارج شده بودند در پایانه مرزی دستگیر و تحویل مقامات ایرانی شدند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور اظهار داشت: بر اساس قوانین عراق افرادی که بدون گذرنامه به این کشور وارد شوند بین 2 تا 6 سال زندانی می‌شوند.

ذوالفقاری با بیان اینکه صدور یک میلیون و پانصدو 50هزار ویزا کم سابقه و قابل تقدیر است، افزود: صدور ویزا تا پنج شنبه هفته جاری ادامه داد و تمام امکانات صدور ویزا و گذرنامه در ایلام و مرز مهیا شده است، اما عده‌ای مراجعه نکرده‌اند و همین مسئله مشکلاتی را در مرز به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: عده‌ای بدون ویزا از مرز خارج شده‌اند و از طریق تلفن به داخل کشور اطلاع دادند که خروج بدون ویزا ممکن است، در حالی که امکان خروج بدون ویزا وجود ندارد.

رئیس با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد بدون ویزا در حال حرکت به سمت مرز مهران هستند، خاطر نشان کرد: این افراد خروج زائران دارای ویزا را نیز با مشکل مواجه کرده اند و ایلام تبدیل به ک پارکینگ شده است.

وی توصیه کرد: اگر تمام ناوگان اتوبوسی را بسیج کنیم ورود هم زمان یک میلیون چهارصد هزار نفر غیر ممکن است.

ذوالفقاری همچنین از زائران خواست در حمل و نقل داخل کشور عراق با مسئولان ستاد اربعین این کشور مشورت کنند و از رفتن به سامرا و عبور از استان دیاله خودداری کنند.

وی در رابطه با صحت خبری مبنی بر درخواست وزارت خارجه از زوار برای بازگشت به کشور در اسرع وقت تاکید کرد: منظور ما از خروج زوار این است به دلیل ازدحام در کربلا و ورود ساکنان عراق به این شهر، کربلا ظرفیت حضور این همه زائر را ندارد، به همبن دلیل از روار می خواهیم که ظرف 4الی 5 روز به کشور باز گردند و هنگام ورود به کشور حتما گذرنامه خود را ثبت کنند تا در آینده مشکلی براشان پیش نیایید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار