دبیر کل ناتو مدعی شد روسیه در حملات خود در سوریه، اهدافی غیر از داعش را هدف قرار می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در نشست خبری در بروکسل بار دیگر مدعی شد روسیه به اهدافی غیر از داعش در سوریه حمله می کند و انتظار می رود این کشور نقشی سازنده ایفا کند.

استولتنبرگ درباره پیوستن مونتنگرو به ناتو گفت پیش بینی ما این است که وزرای خارجه به زودی درباره مذاکرات تاریخ دعوت از مونتنگرو برای پیوستن به ناتو را شروع کنند. مونتنگرو راهی طولانی را برای پیوستن به خانواده اروپایی آتلانتیکی پیموده است ولی هنوز کارهای زیادی هست که بایست انجام بدهد.

وی تصریح کرد دعوت برای شروع پذیرش این کشور تصمیمی تاریخی به شمار می آید. دبیر کل ناتو افزود انتظار داریم که روسیه نقشی سازنده در سوریه و مبارزه با داعش بازی کند. تا کنون این کشور بیشتر دیگر گروه های مخالف را که داعشی نبوده اند، هدف حملات خود قرار داده بود. از این رو از روسیه می خواهیم حملات خود را معطوف دشمن مشترک یعنی داعش کند.

استولتنبرگ گفت مرگ غیر نظامیان و افراد بیگناه در جنگ سوریه یک فاجعه است و تا کنون افراد زیادی جان خود را از دست داده اند و آنچه که شاهدش بودیم، جنگ خشونت بود که ادامه دارد و از این رو، ناتو از تلاش ها برای یافتن راه حلی صلح آمیز و مبتنی بر مذاکره حمایت می کند. این کار ساده نیست و زمان خواهد برد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار