معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اجرا ی طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان گفت: 8 خانه بهداشت در روستاهای شهرستانهای رفسنجان و انار در حال ساخت است که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ احمد جمالی زاده افزود: 8 خانه بهداشت در روستاهای دره دُر، اودرج، رضاآباد، لاهیجان، کُرگه، کبوترخان و بیاض و دو خانه پزشک در روستاهای جوادیه نوق و اسماعیل آباد نوق در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال کلیه مراکز بهداشتی و درمانی رفسنجان که فرسوده اند با اعتبار 30 میلیارد ریال بهسازی می شوند.

دکتر جمالی زاده خاطرنشان کرد: شش مرکز بهداشت در مرکز شماره یک، یادگار امام، داوران، جهان آباد نوق، کریم آباد محقق و صفاییه نوق نیز در حال ساخت است.

وی یادآور شد: طرح بهداشت دهان و دندان در رفسنجان برای بیش از 40 دانش آموز بین 7 تا 13 ساله در حال انجام است تا بتوانیم میزان پوسیدگی دندانها را شناسایی کنیم و در این راستا چند مرکز دندانپزشکی خدمات پایه را برای ریشه کنی این پوسیدگیکه در جامعه شیوع پیدا کرده است برای دانش آموزان ارائه می دهند.

دکتر جمالی زاده افزود: رفسنجان در طرح غربالگیری سرطان سینه هم در کشور پایلوت است که این کار در بین بانوان 34 تا 69 سال به طور رایگان در حال انجام است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.