به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛با توجه به نصب تجهیزات لازم برای استقرار سامانه گزارش دهی تخلفات بهداشتی شهروندان استان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 190 تماس بگیرند تا در اسرع وقت کارشناسان به بررسی آن بپردازند.
مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای گفت: در کلیه رستوران ها و اماکن پذیرایی بین راهی و مجتمع های خدمات رفاهی استان کرمانشاه هستند، اطلاع رسانی سامانه رسیدگی به گزارش تخلفات بهداشتی نصب گردید.
کرمی تصریح کرد: این طرح در راستای جلب مشارکت های مردمی و رسیدگی به موقع به گزارش های دریافتی در زمینه تخلفات بهداشتی با هدف ارتقای بهداشت و ایمنی آب، مواد غذایی، بهداشت فردی، بهداشت محیط مکان کسب در مراکز و اماکن اولویت دار صورت گرفته است .
وی افزود: در طرح مذکور از شهروندان و مسافران تقاضا شده که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در رابطه با بهداشت مواد غذایی، آب، دفع غیربهداشتی پساب ها و پسماندها، استعمال دخانیات، آلودگی های زیست محیطی، حوادث و بلایا، بهداشت فردی، محیط و ابزار کار در کلیه مراکز و اماکن در سطح استان مراتب را جهت پیگیری در سریع ترین زمان ممکن به سامانه 190 اطلاع رسانی نمایند تا از طریق ستاد فوریت های سلامت محیط رسیدگی لازم مطابق با قوانین بعمل آید.
مدیر گروه بهداشت محیط خاطرنشان کرد: پس از وصول شکایت ،کارشناسان بهداشت محیط در زمانی کوتاه "حداکثر48 ساعت" بررسی لازم را در خصوص مساله مطرح شده را انجام داده و چنانچه فرد شاکی شماره تماس خود را در اختیار سامانه مذکور بگذارد نتیجه به وی نیز اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به پایان مرحله اول این طرح گفت:در مرحله اول مراکز و اماکن اولویت دار شامل رستوران ها، چلوکبابی ها، اماکن بین راهی و توریستی، مجتمع های خدماتی رفاهی پوشش داده شده است و در مرحله دوم کلیه مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در آینده نزدیک تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.
کرمانشاه یکی از پیشرو ترین استان ها در زمینه نصب و راه اندازی این سامانه کشوری است.
انتهای پیام/ز