بزرگداشت آیت‌الله میرزا هاشم آملی‌لاریجانی در مازندران برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی همایش بزرگداشت عالم ربانی واقف خیراندیش آیت‌الله میرزا هاشم آملی‌لاریجانی گفت: همایش بزرگداشت واقف خیراندیش آیت‌الله میرزا هاشم آملی‌ لاریجانی با سخنرانی رئیس قوه‌قضائیه برگزار می ‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده افزود: 18 تا 24 آذر امسال هفته وقف است که برنامه‌ های فرهنگی و مذهبی بسیاری در این ایام تدارک دیده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف در سطح بقاع متبرکه شاخص استان، تصریح کرد: همایش بزرگداشت واقفان خیراندیش به‌ صورت استانی و شهرستانی برگزار می ‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش در راستای معرفی چهره شاخص فرهنگی وقف برگزار می‌شود، گفت: معرفی الگوهای مردمی در حوزه وقف، خیرات و مبرات از دیگر اهداف برگزاری این همایش و برنامه ‌های هفته وقف است.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه همه ما به‌ نوعی سر سفره وقف نشسته ‌ایم و از برکات موقوفات بهره‌ گیری می ‌کنیم، خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد نیت موقوفات استان برای امام حسین (ع) در ماه‌ های محرم و صفر است و از همین جهت مازندران استانی علوی و ولایتمدار به ‌شمار می ‌رود.

وی قرآن را بزرگ‌ترین موقوفه خداوند برای هدایت انسان‌ها دانست و یادآور شد: حضور پررنگ روحانیون و علما در برنامه‌های هفته وقف موجب ترویج هرچه بهتر و فراگیر شدن این سنت حسنه در جامعه می ‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: برگزاری ، بزرگداشت ، آیت ، الله ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.