مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: ورودی آب 78 میلیون متر مکعب بوده و مصارف نیز 64 میلیون متر مکعب است که آمارها نشان می‌دهد 18 درصد آب ورودی تلف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛احمد هجران‌فرافزود: شاخص بهره‌مندی در استان 100 درصد بوده و فقط در یکی از این شهرها از آب سطحی برای تأمین آب شرب استفاده می‌شود که شهر معلم‌کلایه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین اضافه کرد: تعداد مشترکین حوزه آب شرب شهری در سطح این استان 272 هزار خانوار و حجم آب فروشی برای این تعداد از مشترکین نیز 64 میلیون مترمکعب است.

هجران‌فر ادامه داد: با سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های قبل انجام شده است، شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین موفق به کسب رتبه سوم کشوری در کاهش هدررفت در شبکه‌های آب شرب شهری شد.

وی عنوان کرد: از سال 72 تاکنون سرمایه‌گذاری خوبی در رابطه با نوسازی و اصلاح شبکه‌های آب در مناطق مختلف شهری استان قزوین انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه آب شهری این استان شکستگی شبکه‌های آب به علت فقدان بستر کار برای لوله‌گذاری شبکه آب است.

هجران‌فر گفت: در حال حاضر سالانه یک میلیارد تومان خسارت مالی به مردم پرداخت می‌کنیم و علت اصلی آن نیز آماده نبودن بستر کار است.

وی بیان کرد: در برخی از موارد نیز شکستگی شبکه‌های آب موجب بروز خسارات جانی برای مردم شده است و در تاکستان نیز با مشکل فرسودگی بخشی از شبکه آب روبرو هستیم.


انتهای پیام/گ


برچسب ها: هدر ، آب ، شهری ، قزوین ، متر مکعب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.