با اهداء 120 قطعه فرش نفیس چهارمین موزه فرش کشور در اراک ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مدیر کل موزه های کشور که به اراک آمده بود با حضور در شورای شهر اراک گفت: این موزه فرش با اهداء 120 قطعه فرش نفیس و با ارزش تقریبی 400 میلیارد ریال با تامین زمین مورد نظر توسط شهرداری و شورای شهر اراک و تامین اعتبار 90 میلیارد ریال سازمان صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری به زودی در اراک جانمایی و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

کارگر افزود: دو موزه ملی فرش تهران و موزه فرش آستان قدس رضوی در مشهد هم اکنون مورد بهره برداری علاقه مندان قرار دارد و موزه فرش تبریز با پیشرفت 50 درصد در حال احداث است و اراک محل احداث چهارمین موزه فرش کشور است.

آجرلو سخنگوی شورای اسلامی شهر که میزبان این جلسه بود هم از آمادگی کامل شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک به منظور تامین و اهداء زمین مورد نظر به منظور ساخت موزه فرش خبر داد.

در این جلسه همچنین تفاهم نامه ساماندهی مجموعه تاریخی بازار اراک بین میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری اراک مبادله شد.

حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم گفت: در این تفاهم نامه تامین اعتبار 20 میلیارد ریال به منظور نگهداری و مرمت بازار اراک در نظر گرفته است.


انتهای پیام /گ

برچسب ها: اراک ، موزه ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.