رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران گفت: پرداخت بیمه‌ها به موقع نیست و با 9 ماه تاخیر مطالبات پزشکان را پرداخت می‌کنند که موجب نارضایتی این قشر شده است.

دکتر علی امیر سواد کوهی رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه نظام پرداختها مناسب نیست اظهار داشت: با توجه به حجم بالای کاری در بخش مراقبتهای ویژه شاهد کاهش میزان کارانه ها هستیم و مشکل اصلی به سازمان های بیمه گر باز می گردد که مطالبات پزشکان را به موقع پرداخت نمی کنند.

وی افزود : تمام سیستم های بیمه حتی بخش خصوصی نیز وابسته به دولت است که در پرداخت به بیمارستان ها از نظر زمانی عقب هستند .

وی همچنین در خصوص دریافتهای آزاد بیمارستان ها بیان کرد : در بیمارستان های دولتی پرداخت آزاد وجود ندارد و در بخش خصوصی هم بین 10 تا 20 درصد پرداخت آزاد صورت می گیرد که چندان چشمگیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه عملا نارضایتی از میزان پرداختها در جامعه پزشکی ایجاد شده است تصریح کرد: میزان k خدمات به ظاهر افزایش یافت اما در عمل پرداختی صورت نگرفته و سازمان های بیمه گر نیز با تاخیرهای چند ماه مطالبات پزشکان را پرداخت می کنند.

سوادکوهی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح تحول نیز با معضلات و مشکلاتی مواجه بودیم گفت : طرح تحول فی نفسه خوب است اما برای اجرا در سطح کشور باید کار کارشناسی بیشتری روی آن انجام می گرفت تا اینگونه سبب نارضایتی جامعه پزشکی نسبت به وزارت متبوع خود نشود.

به گفته وی متوسط دریافتی در بخش مراقبتهای ویژه شامل تخت روز ؛ ویزیت و عملکرد کادر درمانی است که مجموع آن را باید بیمه های پایه و تکمیلی پرداخت کنند که متاسفانه عملکرد بیمه ها در این بخش ضعیف است .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار