وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی خواستار گسترش مبارزه ناتو با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست خبری در بروکسل در حاشیه جلسه وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو شرکت کرد. 

کری در این نشست خبری از عضویت مونته‌نگرو در ناتو استقبال کرد. وی گفت: ما بر حمایت از ناتو تاکید داریم و عضویت مونته نگرو باعث تقویت امنیت منطقه می شود.

کری افزود: ناتو با چالش های امنیتی همه جانبه ای روبروست. ما از روسیه می خوایم تا توافقنامه مینسک را اجرا و جنگجویان خارجی را از اوکراین خارج کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: واشینگتن از تلاش های ناتو برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند. باید تلاش ها برای مبارزه با داعش در سوریه و عراق تقویت شود. اعضای ناتو درباره لزوم مبارزه با داعش با استفاده از همه شیوه ها توافق نظر دارند. اعضای ناتو باید حملات هوایی علیه داعش را گسترش دهند. 

جان کری در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد: هیچ چیزی مانند پایان جنگ در سوریه به شکست دادن داعش کمک نمی کند. 
 اعضای ناتو بر حمایت از انتقال سیاسی در سوریه تاکید دارند. 

وی اعلام کرد: ما خواهان فروپاشی ارتش و سازمان های دولتی در سوریه نیستیم. در مذاکرات وین بر لزوم حفظ نهادهای دولتی در سوریه تاکید شد. 

این مقام آمریکایی گفت: کنفرانس مخالفان سوریه در ریاض به ترسیم دیدگاهی برای حل بحران در این کشور کمک خواهد کرد. 

کری مدعی شد: تا زمانی که بشار اسد در قدرت باشد نمی توان به جنگ در سوریه پایان داد. ما با ترکیه درباره چگونگی همکاری نیروهای هوایی و زمینی برای بستن مرزهای ترکیه با سوریه گفتگو خواهیم کرد.

کری افزود: ورود آوارگان و تروریسم داعش چالش های جدیدی برای ناتو است. ما برای نابودی تهدیدات تروریستی مصمم هستیم. ناتو با چالش هایی در اوکراین و سوریه روبروست.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امیدواریم ایران و روسیه به مرحله انتقالی در سوریه پایبند باشند.

وی در ادامه گفت: نقش ناتو دفاعی است و تهدیدی برای هیچ کسی نیست. کری افزود: ناتو تهدیدی برای روسیه نیست.
وی افزود: ما نیروهای ویژه به بعضی کشورها برای کمک به مبارزه با داعش اعزام خواهیم کرد. ما برای رسیدن به راهکار سیاسی برای بحران سوریه تلاش می کنیم.

جان کری گفت: عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در عراق با هماهنگی دولت این کشور خواهد بود. دولت عراق اطلاعات استقرار نیروهای ویژه آمریکایی را در عراق در اختیار دارد. 

جان کری همچنین از افزایش بودجه ناتو به میزان 2 درصد از تولید نالخص داخلی کشورهای عضو خبر داد.

 وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت: از تلاش های انگلیس و آلمان برای مبارزه با داعش استقبال می کنیم. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار