در تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی در تاریخ ۱۱ آذر میپردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تقویم فوتبالی امروز به اتفاقات فوتبالی ۱۱ آذر (2 دسامبر ) اختصاص دارد.

امروز تولد آنتونین پاننکا، بازیکن سابق تیم ملی  چکسلواکی است. پاننکا در 2 دسامبر 1948 به دنیا آمد  و اولین بازیکنی است که در فوتبال پنالتی چیپ زد و این نوع ضربه جذاب را رواج داد. وی در بازی تیمش برابر آلمان در جام ملت های اروپای سال 1976، در ضربات پنالتی، ضربه ای را تبدیل به گل کرد که در نوع خودش خاص بود. پنالتی تکنیکی زیبای او باعث پیروزی تیم ملی کشورش برابر آلمان شد. با این پنالتی چکسوالکی قهرمان یورو شد و پاننکا بهترین بازیکن جام لقب گرفت. پنالتی پاننکا به حدی معروف شده است که معمولا گل های چیپی که از روی نقطه پنالتی به ثمر می رسد، از آن به عنوان پنالتی پاننکایی یاد می شود.
 
11 آذر ۸۹ ، میزبان دو جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ مشخص شد. روسیه و قطر موفق شدند این دو میزبانی را بر عهده بگیرند. اتفاقی که باعث به وجود آمدن حاشیه های فراوانی برای مسیولان فیفا شد. به خصوص برای دادن میزبانی به کشور قطر و به دلیل هوای گرم قطر قرار است برای اولین بار مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۲۲ در پاییز برگزار شود.
 
۲ دسامبر ۲۰۱۲ ، در جریان پیروزی پنج بر یک آرسنال برابر ولوز ، سسک فابرگاس موفق شد ، آخرین گل آرسنال را به ثمر برساند . فابرگاس آن زمان ۱۶ سال و ۲۱۲ روز سن داشت و با این گل به جوانترین گلزن تاریخ باشگاه آرسنال تبدیل شد.
 
امروز تولد علی منصوریان ، سرمربی فعلی نفت تهران و بازیکن سابق استقلال و تیم ملی است. منصوریان در ۱۱ آذر ۱۳۵۰ متولد شده است. 

وی ۴۶ بازی ملی و هشت گل ملی در کارنامه خود دارد. منصوریان در ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ پس از بازی پایانی و قهرمانی در جام حذفی به همراه تیم استقلال، از دنیای بازی در فوتبال کناره گیری کرد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار