رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گل گفت: اگر گلی از طریق قاچاق به کشور وارد شده باشد، از آن بی اطلاع هستم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت گل و گیاه کشور روزگاری است که رکود تاریخی را تجربه می کند و نشانه‌های آن را می توان در مقایسه آمارهای مربوط به میزان فروش و صادرات هم دید. هم زمان با این امر گل از سبد هزینه‌های خانوار نیز رخت بر بست و خرید آن به روزهای خاص و افراد خاص محدود شد به طوری که اگر همه اینها را در کنار گلهایی که از مرزها به همت قاچاقچیان وارد کشور می شود بگذاریم یک نتیجه می شود گرفت و آن اینکه این صنعت در آستانه پژمردگی است.

قرار بود که چارچوب های قانونی حامی تولید کنندگان باشد نه تنها تبصره ای در دل قانون، اما آمارها بیانگر این است که تنها وعده های مسئولان روی کاغذ مانده و در مرحله اجرایی کارایی لازم را نداشته است.

 حال در چنین شرایطی که تولیدکنندگان و فروشندگان گل از وضعیت بازار نالان هستند قاچاقچیان جولان می دهند و  95 در صداز  گلهای داخل بازار از کشورهای مختلف به کشورمان قاچاق می شود.

در همین راستا شاهرخی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان گل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:  قاچاق گل به کشور صورت نگرفته تا بتواند تولید کنندگان را دچار ضرر و زیان کند.

وی در خصوص مستندات مربوط به انواع قاچاق گل اعم از رز هلندی و لیلیوم افریقایی در کشور گفت: این گلها قاچاق نیست اگر هم از طریق قاچاق به کشور وارد شده باشد بنده به عنوان مجری از آن بی اطلاع هستم.

شاهرخی در ادامه بیان کرد: در واقع برخی از این گل ها با مجوز به کشور وارد شده و حال ممکن است در این میان قاچاق  هم صورت گیرد اما بنده به عنوان مسئول نمی دانم کدام یک از این گل ها با مجوز و کدامیک از طریق قاچاق به کشور وارد شدند.

این نکته که رییس اتحادیه از شناسایی و وجود قاچاق گل خبرندارد جای بسی تامل دارد چراکه کافی است سری به بازار گل بزند تا از فروشندگان بی مهابا بشنود که بخش اعظمی از گلهای آنها قاچاق است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها قاچاق  به کسب و کار بسیار سودمند تبدیل شده و قاچاقچیان و دلالان کمر به نابودی بسیاری از صنایع بسته اند و حال این سوال مطرح است که مشکلی به این وخامت به دست چه کسی و چه زمانی حل خواهد شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار