محققان برای اولین بار موفق به ساخت باتری های سدیم یونی شده اند که می تواند به جای باتری های لیتیوم یونی بکار روند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گروهی از محققان فرانسوی موفق به ساخت باتری شده اند که در آن به جای یون لیتیومی از یون های سدیمی استفاده می شود. 

این برای اولین بار است که برای شارژ وسایل برقی اطراف از جمله لپ تاپ و موبایل از ماده ای استفاده می شود که هم ارزان تر است و به فراوانی در اطراف ما یافت می شود.

ساخت باتری‌های سدیم یونی برای اولین بار + تصاویر
هم اکنون باتری های یون سدیمی با استاندارد 18650 می توانند در باتری های لپ تاپ، چراغ قوه و تسلا مدل 6 و سایر محصولات استفاده شود.

به گفته یکی از محققان این پروژه ساخت باتری های یون سدیمی به طور مستقیم از فناوری یون لیتیومی در مرکز ملی شارژ علمی فرانسه الهام گرفته شده است.

مانند لیتیوم یون های موجود در باتری های لیتیوم یونی، در باتری های سدیم یونی در حال شارژ با استفاده از مایع درون باتری از یک الکترود به الکترود دیگر انتقال میایند و در این حالت یک چرخه ای بدون تغییر مواد درونی باتری شکل می گیرد.

لویس سیمون یکی از محققان مرکز LITEN می گوید: تراکم انرژی موجود در باتری های سدیم یونی، قابل مقایسه با انرژی باتری های لیتیوم یونی می باشد.

ساخت باتری‌های سدیم یونی برای اولین بار + تصاویر
در حالی که باتری های یون لیتیومی مزایای زیادی از بابت نگهداری انرژی با خود داشته اند، اما عناصر تشکیل دهنده آن ها نادرند. این در حالی است که سدیم هم ارزان و در دسترس است و هم اینکه به فراوانی بیشتری نسبت به لیتیوم وجود دارد و حدود 2.6 پوسته زمین را هم تشکیل می دهد.

این تیم تحقیقاتی در تلاش است تا باتری های ارزان یون سدیمی را با تنوع بالایی وارد بازار قاره اروپا کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.