نخست وزیر عراق ‌وزیر بازرگانی این کشور را به سبب حضور نیافتن در محل خدمت خود،‌ از کار برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق ، ملاس محمد عبدالکریم الکزنزانی از مقام خود برکنار شد زیرا « او از بیش از یک ماه پیش به تعهدات خود به عنوان وزیر بازرگانی عمل نکرده است و مستعفی شناخته می شود.»

سخنگوی دستگاه قضایی عراق اکتبر گفته بود حکم بازداشت الکزنزانی و برادر او به سبب اتهامات فساد مالی صادر شده است.

بنابر اعلام رسانه های عراقی ،‌این وزیر عراقی به واگذاری قراردادهای شرکت های مرتبط به برادر خود نهرو بازرگان ثروتمند مستقر در اردن، ‌بدون رعایت تشریفات مناقصات متهم است.
کزنزانی چهارشنبه برای اظهار نظر درباره اعلام برکناری خود در دسترس نبود . او احتمالا عراق را ترک کرده است.

پدر کزنزانی که یک کرد است ،‌در زمانی فرماندهی یک گروه شبه نظامی تحت حمایت صدام علیه شورشیان کرد را برعهده داشت. پدر کزنزانی ریاست بزرگترین فرقه صوفیه عراق یعنی فرقه کزنزانی را برعهده دارد.

ملاس محمد عبدالکریم الکزنزانی بالاترین مقام عراقی است که پس از اعلام نخست وزیر برای مبارزه با فساد مالی تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

این در حالی است که عبادی برای اجرای اصلاحات با هدف بهبود حاکمیت کشور با دشواری های زیادی مواجه است. تلاش های او به طور سامانمند براثر رقابت ها در درون گروه او با مانع مواجه می شود و او بار دیگر به سبب عدم موفقیت در عمل به وعده های خودبا انتقادات زیادی مواجه شده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار