معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: از آن‌جایی که ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مطمئن فرهنگی در کشور یک نیاز است با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری وارد مذاکره شده‌ایم.

آریا الستی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در  گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هم‌اکنون ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مطمئن فرهنگی در کشور یک نیاز است به همین منظور با سازمان بسیج علمی، پژوهشی، فناوری و سپاه پاسداران در جهت تشکیل اردو‌های راهیان نور وارد مذاکره شده و برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نخبگان به جای سرکشی به مناطق محروم به واحد‌های صنعتی می‌روند و در یک مدت زمان مشخص با حضور در یک واحد صنعتی و آشنایی با مسائل آن راهکاری برای حل موضوع ارائه می‌کنند و یا در آن صنعت جذب می‌شوند.

الستی با اشاره به برنامه‌های این بنیاد خاطرنشان کرد: اردو‌های جهادی از جمله برنامه‌های بنیاد است و سالانه یک یا دو برنامه اردو با همکاری گروه‌های جهادی برگزار می‌شود که استعداد‌های برتر بسته به موقعیت و محل زندگی خود در این اردو‌های شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی ملی نخبگان بیان کرد: از آن‌جایی که بازدید‌ها به دفعات زیاد در سطح کشور انجام می‌شود در صورت مقدور نشدن حضور یک نفر در زمان مشخص امکان حضور در زمان دیگری وجود دارد.

الستی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با یک مرکز وابسته به جهاد دانشگاهی با اقدامات ایران‌گردی و گردشگری تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی در پایان عنوان کرد: برای ایجاد روحیه دلبستگی و امید در جوانان و حمایت فرهنگی نخبگان از ظرفیت‌های نهاد‌های دیگر به جز بنیاد استفاده می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار