معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برپایی دو بیمارستان صحرایی مجهز 50 تخت خوابی در پایانه‌های مرزی مهران و چذابه به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: ارتش برای امداد رسانی به زائرین اربعین تا پایان صفر آمادگی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ محمودی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام اربعین سرور و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) با تشکیل قرارگاه اربعین و همکاری و هماهنگی با دیگر نهادهای مرتبط در راستای خدمت رسانی به زائرین، به تقویت همکاری خود با سایر ارگان‌ها پرداخت.

وی با بیان این‌که «علاوه بر پایانه‌های مرزی مهران و چذابه در مرز شلمچه نیز اقدام به برپایی فوریت های پزشکی امدادی نموده‌ایم»، افزود: تاکنون بیش از هزار نفر از زائرینی که نیاز به کمک امدادی و درمانی داشتند با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان های صحرایی ارتش تحت مداوا قرار گرفتند.

وی در ادامه با تشریح دیگر اقدامات ارتش در خصوص خدمات رسانی به زائرین گفت: با توجه به این‌که اغلب پادگان‌های ارتش در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه در مسیر زائرین قرار دارند؛ لذا فرماندهان و مسئولین حاضر در این مراکز با برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر زائرین از آنان پذیرایی و در صورت نیاز شرایط اسکان آنان را نیز فراهم می‌کنند.

رئیس قرارگاه اربعین ارتش با بیان این‌که «بحث امداد و خدمات‌رسانی ارتش به زائرین تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت»، افزود: ارتش نیز همانند دیگر سازمان‌ها به منظور تسهیل در برگشت زائرین ده‌ها دستگاه اتوبوس پیش‌بینی نموده که زائرین عزیر را تا نزدیک ترین شهرهای مرزی خواهند رساند و در این راستا نیز سرویس‌های بهداشتی، حمام صحرایی و ایستگاه‌های پذیرایی نیز پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: هوانیروز ارتش هم با اختصاص تیم های بالگردی، آماده خدمت رسانی به زائرین می باشد.
منبع: ایسنا
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.