برای حفاظت اطلاعات خود در برنامه های pdf می توانیدا ز ترفند زیر جهت رمزگذاری آنها استفاده کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شما می توانید با استفاده از ابزارهای موجود در OS X مثل ترمینال، یک کار مهم انجام دهید. و ترفند های ساده‌ای که در مک آمده نیاز به هیچ دانش برنامه‌نویسی و کدنویسی ندارند و برای انجام دادن‌شان به تنها چیزی که نیاز دارید یک کیبورد است که آن هم بخشی از مک شما است.

ذخیره ایمن برخی از اطلاعات در قالب فایل‌های PDF می‌تواند کار خوبی باشد به هر حال ممکن است شما اطلاعات حساب بانکی، بیمه یا دیگر اطلاعات شخصی خود را در PDFها نگه‌داری کنید. اما اگر این اطلاعات دست افراد سودجو بیافتد می‌تواند برای شما خطرات زیادی به دنبال داشته باشد. با این ترفند ساده در اپ Preview می‌توانید فایل‌های PDF خود را رمزگذاری کنید.


رمزگذاری فایل‌های PDF + عکس
 

برای شروع پروسه رمزگذاری فایل PDFی که قبلا درست کرده‌اید، آن فایل را با اپ Preview باز کنید و سپس مراحل زیر را پشت سر بگذارید:
• دکمه Option را نگه دارید
• همزمان با نگه داشتن دکمه Option، روی منوی File کلیک کنید.
• روی Save As کلیک کنید
• گزینه Encrypt را تیک بزنید و بعد رمز مورد نظر خود را در بخش‌های زیر این گزینه وارد کنید.



رمزگذاری فایل‌های PDF + عکس


این آسان‌ترین راه برای رمزگذاری فایل‌های PDF است که قبلا آن‌ها را درست کرده‌اید. حالا بار دیگر که این فایل PDF را باز می‌کنید مک از شما همان رمزی را می خواهد  که در قدم چهارم این آموزش برای آن تنظیم کرده بودید و تا زمانی که آن رمز را وارد نکنید نخواهید توانست محتوای این PDF را ببینید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار