اکثر فیلمسازان فقط دغدغه ساختن و تولید دارند و کم‌وبیش پیش می‌آید، فیلم‌هایی مانند «احتمال باران اسیدی» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» ساخته شود.

پوریا رحیمی‌سام، بازیگر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ساختار فیلم «احتمال باران اسیدی» گفت: «احتمال باران اسیدی» فیلم مستقلی است که متعلق به بدنه سینماست و نشان می‌دهد فیلمی که بر اساس اصول و در یک شرایط درست و فضای انسان‌دوستانه ساخته می‌شود، می‌تواند بر بسیاری از مسائل اقتصادی پیروز شود. این فیلم داستان ساده‌ای از تنهایی انسان است که با یک شناخت و فیلمنامه‌ای دقیق در کنار گروهی دوست‌داشتنی ساخته شده و خدا را شاکرم که به شخصه‌ به ازای فیلم به اندازه کافی بازخورد مثبت و انرژی کافی را از مردم بگیرم.

وی افزود: فیلمنامه «احتمال باران اسیدی» حرف‌هایی می‌زند که از دل برآمده و به طور قطع بر دل مخاطبان می‌نشیند، قصه آن به قدری شیوا، روان، جذاب و دوست‌داشتنی است که زندگی واقعی در آن جریان دارد و از نظر ساختار نیز از انسجام خوبی برخوردار است که همه اینها باعث می‌شود مخاطبان ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با آن برقرار کنند.

این بازیگر تصریح کرد: به نظر من در کل نوعی شتابزدگی در سینمای ما به وجود آمده است؛ یعنی اینکه اکثر فیلمسازان فقط دغدغه ساختن و تولید دارند و کم پیش می‌آید فیلم‌هایی مانند «احتمال باران اسیدی»، «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و ... ساخته شود. فیلم‌هایی که ثمره شناخت و ته‌نشینی مضمون به معنای واقعی و در قالب ساختاری محکم است.

این بازیگر عنوان کرد: اکثر فیلمسازان ما به هر قیمتی فیلم می‌سازند و شتابزدگی که از آن یاد کردیم، مهمترین عاملی است که باعث کاهش کیفیت آثار سینمایی شده. در نتیجه مخاطبان نیز از رفتن به سینماها پرهیز می‌کنند که این برای سینما مفید نیست.

رحیمی‌سام از جایگاه فیلم «احتمال باران اسیدی» در زندگی هنری‌اش این‌گونه یاد کرد: «احتمال باران اسیدی» جدا از هر تأثیر قوی که قرار است در زندگی من بگذارد، فیلمی ‌آبرومند است که از طریق آن سینما را بیشتر یاد گرفتم و از طرفی قرار گرفتن کنار بزرگانی چون شمس لنگرودی، ایرج رامین‌فر، و ... مایه افتخار است و هرچه زمان بگذرد ارزشش بیشتر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من «احتمال باران اسیدی» فیلمی است که اگر ده سال آینده نیز ببینیم، باز هم جذابیت‌های خودش را دارد و در این زمینه شک ندارم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار