بعد از ازبعین حسینی پیش بینی می شود که قیمت تخم مرغ به مرز 4 هزار تومان افزایش یابد تا امسال که قیمت زعفران نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از افزایش 30 درصدی قیمت زعفران نسبت به سال گذشته تا پیش بینی افزایش قیمت تخم مرغ از مهم ترین رویدادهای هفته گذشته صنعت کشاورزی است:

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت:تشخیص بیماری لکه سفید بر عهده سازمان دامپزشکی کشور بوده که به سبب استفاده از کیت های غیر استاندارد ضرر چند میلیاردی را به تولید کنندگان کشور وارد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان صادرات آبزیان گفت: امسال پیش بینی می‌شود که یک الی 1.5 کیلو خاویار در کشور تولید شود که این امر بیانگر افزایش 30 درصدی تولید نسبت به سال گذشته است.

عضو شورای ملی زعفران گفت: دلالان با پول‌های سرگردان خود و دپو کردن محصول می‌خواهند تعادل بازار را از بین ببرند اما باید گفت که خواب آنها تعبیر نخواهد شد.

دبیر کانون پرورش‌دهندگان مرغ تخم گذار گفت: بعد از اربعین حسینی پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو تخم مرغ به مرز 4 هزار تومان افزایش یابد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: اجرای این طرح در خروج مقداری از شیر مازاد دامداران از چرخه تولید و تنظیم بازار این محصول تأثیر به سزایی داشته است.

یک فعال اقتصادی گفت: اگرازقاچاق گوساله های نارس به ترکیه جلوگیری شود،می تواندزمینه رابرای اشتغال وکاهش واردات گوشت ودام خارجی به کشورفراهم کند.


عضو شورای ملی زعفران گفت: امسال قیمت زعفران نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است.

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی گفت: در برنامه 5 ساله ششم توسعه برنامه ریزی شده که سالانه 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شوند.

دبیر انجمن برنج کشور گفت: تعرفه 40 درصدی واردات برنج در طول سال ثابت و برای همه افراد اعمال می‌شود.

مدیرعامل صنعت دامپروری کشور گفت: اقلام عمده خوراک دام وارداتی اعم از کنجاله سویا، ذرت و جو ارزان‌تر از تولید داخل است.

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با وجود اینکه مهر ماه فصل برداشت چای تمام شده، اما هنوز یک سوم بهای چای فروخته شده چایکاران به دولت پرداخت نشده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در سال‌جاری هزار و 400 تن سیب‌زمینی بامبو بهاره به سبب آفت‌زدگی امحاء شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار